شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1402/02/11
کدخبر :84861
8
چاپ :

وجود چند هزار میلیارد پول در حساب دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای کرمان

استاندار کرمان گفت: به دلیل اعتبارات تملک دارایی بسیار خوبی که آخر سال قبل دولت واریز کرده، اکنون چند هزار میلیارد تومان در حساب دستگاه‌های استان برای اجرای طرح‌های توسعه ای وجود دارد.

محمدمهدی فداکار در آئین تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان کرمان در جشنواره "امتنان" اظهار کرد: جامعه کارگری ظرفیت بزرگی برای توسعه کشور است و نقش کارگر در تولید انکارناپذیر است. اگر بخواهیم یک کشور توسعه یابد، پایه اصلی آن تولید است و از سه گانه‌ای که در تولید وجود دارد، مهمترین اصل آن کاگر است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، او ادامه داد: مهمترین رکن استقلال کشور، استقلال اقتصادی است و اگر وابستگی اقتصادی زمانی زیاد شود سایر جنبه‌های استقلال هم زیر سئوال می رود و این به معنای خودکفایی در همه بخش ها نیست اما تولید ملی یک قوام و ظرفیتی برای مملکت است.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که کارگر، کارفرما و دولت همه یک مجموعه هستند و در ادامه از مشقت‌های کار کارگران سخن گفت و اظهار کرد: وابستگی در اقتصاد یک سم است.

او با بیان این مطلب که ظرفیت خوبی برای توسعه استان وجود دارد، تاکید کرد: ضمن آنکه اشتغال استان حفظ شده، نرخ بیکاری استان در سال گذشته حدود سه درصد کاهش یافته است. یکی از کارهای بزرگی که باید انجام دهیم حفظ اشتغال است.

فداکار با اشاره به تولید داخلی بیان کرد: برخی از کارگران عموما نقش یک شرکت دانش بنیان در محل کارشان را ایفا می‌کنند.

او سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان را پیشتاز دانست و عنوان کرد: هرچند کارهای زیادی انجام داده اما تا ایده آل فاصله دارد زیرا جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی زیاد است.

استاندار کرمان با تاکید برآنکه به موضوع بیمه کارگران ساختمانی رسیدگی شود، در ادامه اظهار کرد: تورم مسئله ملی است و دولت به دنبال کاهش این تورم است و اگر اشتغال و رونق تولید ایجاد شود، تورم قابل تحمل است. بعضی مواقع رکود ایجاد می‌شود و این مشکل است.

وی اظهار کرد: به دلیل اعتبارات تملک دارایی بسیار خوبی که آخر سال قبل دولت واریز کرده است، اکنون چند هزار میلیارد تومان پول در حساب دستگاه های استان برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای وجود دارد.

فداکار گریزی به نهضت ملی مسکن زد و گفت: استان کرمان در ابتدا با مشکل تامین زمین مواجه بود اما اکنون تقریبا حل شده و کار در حال انجام است.

استاندار کرمان به اشتغال خوب بخش معدن اشاره کرد و در ادامه افزود: در برخی از محصولات در کشور خودکفا شده ایم از جمله می توان به تولید لوازم خانگی اشاره کرد که ۱۳ درصد صادرات آن در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.