يكشنبه16 ارديبهشت 1403     Sunday, May 5, 2024
1400/02/08
کدخبر :46379
35
چاپ :

وجود علائم کرونا در یکی از مسافران هندی در کرمان

یکی از چند مسافر هندی که برای خرید و تجارت پسته به کرمان سفر کرده و در یکی از هتل‌ها مستقر بودند، دچار علائم کرونا شده و در حال حاضر تمامی این افراد در قرنطینه به سر می‌برند.

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان ، یکی از چند مسافر هندی که برای خرید و تجارت پسته به کرمان سفر کرده و در یکی از هتل‌ها مستقر بودند، دچار علائم کرونا شده و در حال حاضر تمامی این افراد در قرنطینه به سر می‌برند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان گفت که تست اولیه‌ی این افراد که دوم اردیبهشت‌ماه وارد کرمان شدند، در فرودگاه تهران منفی بوده است.

 ارسلان اسکندری در دوازدهمین جلسه‌ی ستاد کرونای شهرستان کرمان با بیان این‌که چند مسافر از هند داشتیم که در یکی از هتل‌های شهر کرمان مستقر بودند، گفت: «یکی از این مسافران علائم بیماری کرونا داشت که تست کرونا از آن‌ها گرفته شده است».

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان با بیان این‌که به محض ورود این مسافران به کشور در فرودگاه تهران از آن‌ها تست کرونا گرفته شده است، افزود: «در آن زمان تست کرونای این مسافران منفی نشان داده شده بود».

وی با اشاره به این‌که این مسافرها از دوم اردیبهشت‌ماه وارد شهر کرمان شدند، توضیح داد: «این افراد برای خرید و تجارت پسته به کرمان مسافرت کردند که از روز گذشته قرنطینه شدند».

اسکندری با بیان این‌که طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در سطح شهرستان کرمان در حال اجرا است، ادامه داد: «در حال حاضر 279 بستری کرونایی در بیمارستان‌های کرمان داریم که از این تعداد 102 نفر در 24 ساعت گذشته در محدوده‌ی شهرستان کرمان بستری شدند».

وی با اشاره به این‌که 761 اخطار کتبی در اجرای طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا به واحدهای متخلف داده شده است، بیان کرد: «39 واحد متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند نیز پلمب شدند».

رئیس مرکز بهداشت کرمان با اشاره به اینکه واکسیناسیون افراد بالای سن 80 سال در شهر کرمان از روز گذشته آغاز شده است، افزود: «حدود 10 هزار نفر فرد مسن بالای 80 سال در شهر کرمان وجود دارد که سه مرکز بزرگ برای واکسیناسیون افراد در شهر کرمان در نظر گرفته شده است».

اسکندری با بیان این‌که در شهر کرمان تاکنون 13 هزار و 147 واکسن کرونا تزریق شده است که از این تعداد چهار هزار و 207 واکسن روسی بوده است، گفت: «گروه‌هایی که واکسیناسیون شدند مطابق دستورالعمل کشوری مانند کادر درمان، جانبازان، پاکبانان و بیماران زمینه‌ای بودند».

وی با بیان این‌که شش هزار و 560 نفر از کادر درمان شهرستان کرمان دوز اول واکسیناسیون را دریافت کردند، افزود: «از این تعداد هزار و 650 نفر نظام پزشکی، هزار و 11 نفر بیماران سرطانی و 470 نفر پاکبان این واکسن را دریافت کردند».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.