جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1400/02/01
کدخبر :45941
42
چاپ :

واکسن‌های ایرانی کرونا از شهریور با حجم زیاد وارد بازار می‌شوند

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که واکسن‌های کرونای داخلی از شهریور ماه با حجم زیادی وارد بازار می‌شوند.

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان ، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر این‌که بحران واکسن کرونا در کشور با ورود تولیدات داخلی از شهریور ماه برطرف خواهد شد، گفت که واکسن‌های کرونای داخلی از شهریور ماه با حجم زیادی وارد بازار می‌شوند.

به گفته‌ی قانعی، در حال حاضر ستاد اجرایی فرمان امام، موسسه‌ی تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی و وزارت دفاع در حال تولید واکسن کرونا هستند و کار مشترک ایران و کوبا نیز توسط انتستیتو پاستور در حال انجام است.

وی گفت که اولین واکسن ایرانی کرونا از اواخر خرداد ماه در دسترس هموطنان قرار می‌گیرد.

 مصطفی قانعی 31 شهریورماه با بیان این‌که اولین واکسن ایرانی کرونا از اواخر خرداد ماه در دسترس هموطنان قرار می‌گیرد، بیان کرد: «این روند به تدریج شتاب می‌گیرد».

وی با اشاره به این‌که مراحل تولید واکسن داخلی کرونا در حال طی شدن است، گفت: «تاکنون چهار مجموعه مجوز ورود به کارآزمایی بالینی را اخذ کردند و این مجموعه‌ها با تمام تلاش در حال فعالیت هستند تا محصول امن، موثر و باکیفیت در اختیار هموطنان قرار گیرد».

قانعی ادامه داد: «ستاد اجرایی فرمان امام، موسسه‌ی تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی و وزارت دفاع سه مجموعه‌ی داخلی هستند که در حال تولید واکسن کرونا هستند و مجموعه‌ی چهارم کار مشترک ایران و کوبا است که توسط انتستیتو پاستور در حال انجام است».

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار امیدواری کرد که تا مهرماه امسال چهار مجموعه دیگر هم مجوز کمیته اخلاق در پژوهش‌های پزشکی را بگیرند.

وی درباره‌ی تولید مشترک واکسن کرونا اظهار کرد: «علاوه بر تولید واکسن‌های داخلی، همکاری مشترک با برخی از کشورها برای ساخت واکسن انجام می‌شود».

قانعی با بیان این‌که تولید واکسن گامالیا با یک شرکت روسی در حال انجام است، ادامه داد: «واکسن مشترک استرالیا یکی دیگر از کارهای مشترک است که در حال مراحل تولید خود است».

وی ادامه داد: «واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا مجوز کمیته اخلاق در پژوهش‌های پزشکی را دریافت کرده و تا چند روز آینده وارد مرحله‌ی سوم کارآزمایی بالینی می‌شود».


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.