پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1400/01/28
کدخبر :45866
32
چاپ :

هفتۀ سختی در پیش داریم

رعایت پروتکل‌ها باید به ۹۰ درصد برسد

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان ،رئیس‌جمهوری با بیان این‌که موج چهارم کرونا، بلندتر، متفاوت و سخت‌تر است‌، گفت: «هفته‌ی سختی را پیش رو داریم همه باید دست به دست هم دهیم و رعایت پروتکل‌ها باید ۹۰ درصد برسد».

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی 28 فروردین‌ماه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، بیان کرد: «امروز با ویروسی مواجه شدیم که قدرت سرایت آن ۷۰ درصد بیشتر از ویروس ووهان است».

وی افزود: «در روزهای اخیر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شرایط در دو ماه گذشته بسیار نگران‌کننده بوده و بر اساس آماری که داد، سرایت ویروس هر هفته نسبت به هفته‌ی قبل دو برابر شده است. بنابراین با یک حرکت بسیار وسیع از طریق ویروس جهش‌یافته مواجه هستیم حتی کشورهایی که کمتر مواجه بودند در این ایام با مشکلات زیادی مواجه شدند».

رئیس‌جمهوری در تبیین این موضوع که با این موج فزاینده چه کار باید بکنیم، گفت: برای این‌که بتوانیم موفقیتی را به دست بیاوریم، یک پروتکل نمی‌تواند چاره‌ساز باشد همه‌ی پروتکل‌ها باید دست به دست هم بدهند. اگر کسی بگوید من به جای روزی سه مرتبه، ده مرتبه دستم را می‌شویم، باید ماسک هم بزند، فاصله را هم رعایت کند، ترددها هم ترددهای ضروری باشد و تجمعات هم نباید انجام بگیرد».

روحانی گفت: «فضایی که فرد در آن قرار می‌گیرد، باید دارای تهویه باشد، کسی هم که مبتلا هست باید بلافاصله ایزوله شده و از جامعه جدا شود و اگر کسی با او تماس داشت او هم چک شود و اگر تخلف کرد با آن شدید برخورد شود».

 وی خاطرنشان کرد: همه‌ی این‌ها باید دست به دست هم بدهد و هیچ عاملی به تنهایی نمی‌تواند مسئله را حل کند این‌که‌ بگوییم هیچ کس سفر نمی‌رود باز هم حل نمی‌شود سفر هم نرویم سفر درون‌شهری هم باید به حداقل برسد».

رئیس‌جمهوری ادامه داد: «بنابراین هیچ کس یک موضوع را نگوید که مشکل فقط این یکی است و همین یکی باید حذف شود. همه‌ی موضوعات باید با هم حل شود و همه جای خود را دارند و باید همه‌ی این‌ها به یک موضوع جمع شود و آن این‌که سبک زندگی باید عوض شود».

وی افزود: «وقتی در شرایط آرامش قرار می‌گیریم و وضع هم خوب و آمار دو رقمی می‌شود و به رقمی زیر ۵۰ می‌رسد و هرکس می‌خواهد بگوید من این کار را کرده‌ام اما وقتی این شرایط برعکس می‌شود و مردم متاسفانه پروتکل‌ها را مراعات نمی‌کنند و با یک ویروس جهش‌یافته مواجه می‌شوند، داستان تغییر می‌کند و هر کسی می‌خواهد این را به گردن دیگری بیندازد».

روحانی خاطرنشان کرد:«در شرایطی که مشکل پیش می‌آید همه باید با هم دست به دست هم دهیم و همه‌ی تریبون‌ها هم باید همراه با هشدار و آرامش باشد. نباید تریبونی داشته باشیم که در آن آرامش را در نظر نگیرد. تریبون هم باید به مردم آموزش و هم آرامش دهد و هم هشدارهای لازم را به مردم ارائه کند».

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه از آغاز شیوع کرونا تاکنون سه موج داشته‌ایم، گفت: «تاکنون موج‌های ما سنگین‌تر از موج‌های دیگر کشورها نبوده است آن‌ها هم با چنین موج‌هایی مواجه شده‌اند. ما تجربه‌ی موج دوم و موج سوم را داریم اما این یک موج بلندتر، متفاوت و سخت‌تر است‌ و با استفاده از این تجربه‌ها از موج چهارم عبور کنیم».

وی افزود: «هفته‌ی سختی را پیش رو داریم همه باید دست به دست هم دهیم و رعایت پروتکل‌ها باید ۹۰ درصد برسد. متاسفانه در این شرایط سخت آمار مراعات پروتکل در برخی از جاها ۷۰ درصد بود که باید به ۹۰ درصد برسیم تا در هفته‌های بعد این موج را مهار کنیم».

روحانی خاطرنشان کرد: «البته همه‌ی استان‌ها یک رقم نیستند و بسیاری از آن‌ها در موج رو به بالا در حرکت هستند و در مسیر پیک بالاتر قرار دارند و برخی استان‌ها کمتر است. اما در مجموع به همه‌ی ما هشدار می‌دهد که به طور کامل مسئله را مراعات و آن توجه کنیم».

برچسب ها : رئیس‌جمهوری

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.