جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1400/07/28
کدخبر :58163
75
چاپ :

هفته وحدت فرصت اتخاذ راهکار برای زدودن اختلافات و مقابله با دشمن مشترک است

امام جمعه روداب استان کرمان گفت: لازم است در هفته وحدت، با بررسی مفهوم وحدت و مشخص ساختن معنای منطقی و جامع آن، عوامل بازدارنده و موانع تحقق وحدت امت اسلامی را به طور دقیق‌تر شناسایی کرده اند.

حجت الاسلام"علی بهروزه" در رابطه با اتحاد بین شیعیان و اهل سنت اظهار کرد: اتحاد شیعه و سنی که به عبارتی تقریب مذاهب هم نامیده می شود یک شیوه مستمر در بین اهل بیت(علیهم السلام) بوده و حضرت امام خمینی (ره ) و حضرت امام خامنه‌ای (مدظلله العالی) نیز همواره این موضوع را بیان و بر آن تاکید موکد داشته و دارند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،  اهل سنت و تشیع در واقع برادران دینی و اسلامی یکدیگر با نقاط مشترک بسیار زیاد هستند بنابراین باید تلاش شود تا با تقویت زیرساخت های مهم نزدیکی و تقریب مذاهب از تجارب و تعابیر علماء در این زمینه استفاده شود.

 امام جمعه روداب در ادامه ضمن اشاره به انسجام و توسعه همدلی بین برادران سنی و شیعیه با یکدیگر گفت: بهره گیری از فرمایشات امام خامنه ای و به عمل آوری این نکات می تواند وحدت آفرین و منسجم کننده روابط میان شیعیان و اهل سنت با تقویت اشتراکات دینی باشد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل نخبگان در تقویت وحدت امت اسلامی گفت: نقش نخبگان بسیار حائز اهمیت است چراکه از صدر اسلام و انقلاب اسلامی تاکنون نقش بی بدیلی را در ایجاد و حفظ اتحاد بین مذاهب به ویژه بین شیعه و سنی ایفا کرده اند؛ وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب نیست، بلکه وحدت به معنای اتحاد و همبستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی است.

بهروزه در پایان با بیان اهمیت گرامیداشت هفته وحدت در جامعه اسلامی گفت: هفته وحدت، فرصت مغتنم و ارزشمندی برای گرامی‌داشت یاد پیشگامان اتحاد اسلامی، از جمله امام خمینی(ره) در جوامع اسلامی است. این ایّام بزرگ همچنین بهانه‌ای مناسب برای ارزیابی و بازنگری تلاش‌هایی است که به منظور تحقق آرمان‌های مقدس سرسلسله‌ اتحاد اسلامی انجام گرفته است.

وی افزود: لازم است در هفته وحدت، با بررسی مفهوم وحدت و مشخص ساختن معنای منطقی و جامع آن، عوامل بازدارنده و موانع تحقق وحدت امت اسلامی را به طور دقیق‌تر شناسایی کرده و راهکارهای اجرایی دست‌یابی به این آرمان ارزشمند را به صورت علمی مورد اشاره و تحلیل قراردهیم. هفته وحدت به این معناست که شیعه و سنی باید در مشترکات با هم وحدت و انسجام داشته باشند و در جهت زدودن اختلافات و مقابله با دشمن مشترک اقدام کنند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.