پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1403/01/26
کدخبر :104797
0
چاپ :

هشدار سطح زرد هواشناسی کشاورزی در استان کرمان/ احتمال سرمازدگی محصولات

از امروز تا صبح دوشنبه ماندگاری هوای سرد در شمال، مرکز و غرب استان پیش بینی می‌شود. لذا احتمال خسارت به محصولات کشاورزی به ویژه در مناطق نیمه غربی دور از انتظار نیست.

فهیمه راستی درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: از امروز تا روز دوشنبه در برخی مناطق مرکزی و نیمه شمالی استان، افزایش ابر، رگبار باران و وزش تندبادهای لحظه‌ای را خواهیم داشت.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: طی همین مدت برای مناطق جنوب شرقی و برخی مناطق شمال غربی استان وزش باد نسبتا شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان کرد: از اواخر وقت روز دوشنبه شاهد تقویت ناپایداری‌های جوی در سطح استان به صورت افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود.

وی اظهار کرد: بیشینه بارش‌ها از بعد ازظهر سه شنبه تا پایان روز چهارشنبه در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان کرمان خواهد بود و با توجه به نوع و شدت بارش‌ها، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق مستعد نیمه جنوبی محتمل است.

راستی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی کشاورزی در استان کرمان بیان کرد: از امروز تا صبح دوشنبه ماندگاری هوای سرد در شمال، مرکز و غرب استان پیش بینی می‌شود. لذا احتمال خسارت به محصولات کشاورزی به ویژه در مناطق نیمه غربی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه زرند، شهربابک، کوهبنان، انار و ارتفاعات جیرفت تحت تاثیر کاهش نسبی دما خواهند بود، به تنظیم دمای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی، کنترل سیستم‌های گرمایشی و تهیه سوخت کافی، استفاده از روش‌های ممکن برای کاهش خسارت سرما در باغات و مزارع با مشورت کارشناسان کشاورزی، انتقال کندوها به مناطق گرمتر و کاهش فاصله بین کندوها توصیه کرد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.