شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1402/11/02
کدخبر :100258
7
چاپ :

هشدار زرد هواشناسی کرمان؛ طوفان شن و کاهش کیفیت هوا در راه است

اداره کل هواشناس کرمان نسبت به وزش باد، گردو خاک و ورود ریزگردها به مناطق مختلف این استان به ویژه برای شمال، غرب و شرق این استان، هشدار زرد صادر کرد.

در اطلاعیه این اداره کل آمده است، از بعد از ظهر چهارشنبه تا روز یکشنبه هفته آینده، پدیده گرد و خاک و طوفان شن در مناطق مذکور پیش‌بینی می‌شود البته به سرعت وزش باد در روزهای جمعه تا یکشنبه افزوده خواهد شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، براساس هشدار سطح زرد هواشناسی در کرمان با توجه به انتقال ریزگردها به سایر مناطق، کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت غبار و اختلال در مسیرهای ارتباطی سطح استان کرمان دور از انتظار نیست.

طبق این هشدار سطح زرد هواشناسی، شهرستان‌های انار، بردسیر، بم، راور، رفسنجان، رودبارجنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک و نَرماشیر طی روزهای مذکور تحت تاثیر ورود گرد و غبار و وزش باد به‌نسبت شدید خواهند بود.

این هشدار بر پرهیز از کار در ارتفاع، اجتناب از سفرهای غیرضروری، توجه به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبارآلود شدن هوا، اطلاع رسانی به‌موقع و آمادگی دستگاه های اجرایی به منظور اتخاذ تمهیدات لازم با هدف کاهش خسارات احتمالی تاکید کرده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.