جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1400/07/08
کدخبر :57374
38
چاپ :

هدف قرنطینۀ هوشمند تشویق مردم به واکسیناسیون است

«تقاضای ما، تسریع در واکسیناسیون در استان‌های مختلف است. در کرمان نیز هر قدر واکسن مورد نیاز باشد، اختصاص می‌دهیم. خوشبختانه تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون نیز افزایش یافته است.»

بهرام عین‌اللهی در نشست اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان که با حضور استاندار و جمعی از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: «کرمان یکی از پهناورترین استان‌های کشور و شامل مناطق محروم و برخوردار است و یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم نیز محرومیت‌زدایی است».
وی ادامه داد: «در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم استان کرمان سفر کرده‌ام و رسیدگی به این مناطق را تکلیف خودمان می‌دانیم».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان،  عین اللهی گفت: «فرهنگ، موتور محرک همه‌ی کارها است و در استان کرمان که مزیّن به نام شهید سلیمانی است، نیاز به سرمایه‌گذاری ویژه در حوزه‌ی فرهنگی به ویژه برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم».

وی افزود: «وزارت بهداشت آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری فرهنگی در کرمان دارد تا اقداماتی مانند راهیان نور در این منطقه انجام شود».

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: «در کشور به دنبال ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌های علوم‌پزشکی هستیم و کرمان نیز می‌تواند در بخشی مشخص در حوزه‌ی سلامت، ماموریت خود را ایفا کند. دانشگاه‌ها باید نوآوری و ابتکار داشته باشند و برای انجام اقدامات مختلف به دنبال ابلاغ برنامه‌ها و بخشنامه‌ها از تهران نباشند».

وی یادآور شد: «به شدت به بومی‌گزینی و تقویت آن اعتقاد داریم چون بهترین روش تامین نیروی انسانی ماندگار در مناطق مختلف کشور، بومی‌گزینی است. در بحث آزمون دستیاری، امسال ظرفیت را هزار نفر و ۳۰ درصد سهمیه بومی را افزایش دادیم و افزایش ظرفیت دستیاران در کشور با تاکید بر تقویت بومی‌گزینی در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد».

عین‌اللهی گفت: «با لطف خدا و تلاش همه‌جانبه‌ی دولت، واکسن مورد نیاز به قدر کافی تامین شده و می‌شود و روند واکسیناسیون نیز با کمک‌های مردمی، شتاب و سرعت گرفته است به گونه‌ای که تا تیرماه، ۵ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده بود اما امروز به بیش از ۵۳ میلیون دُز رسیده است».

وی ادامه داد: «تقاضای ما، تسریع در واکسیناسیون در استان‌های مختلف است. در کرمان نیز هر قدر واکسن مورد نیاز باشد، اختصاص می‌دهیم. خوشبختانه تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون نیز افزایش یافته است. هدف قرنطینه‌ی هوشمند نیز تشویق مردم به واکسیناسیون و افزایش سطح پوشش واکسیناسیون در کشور است».

وزیر بهداشت با بیان این‌که کرونا صدمات زیادی به آموزش به ویژه آموزش پزشکی وارد کرد، گفت: «دانشگاه‌های علوم‌پزشکی باید نیمه‌ی مهرماه بازگشایی شوند چون آموزش پزشکی نیاز به کارهای عملی و حضور بر بالین بیماران دارد».

وی ضمن تقدیر از تلاش های مسئولان و مدافعان سلامت استان کرمان در طول مبارزه با کرونا، یادآور شد: «از تمامی نیروهای بهداشتی و درمانی تقدیر و تشکر می‌کنیم و مدیریت کرونا در کرمان نیز عملکرد بسیار خوبی داشته است».

عین‌اللهی بیان کرد: «تلاش ما جبران کمبودهای حوزه‌ی سلامت استان کرمان است البته یکی از مشکلات این استان، وجود تعداد زیادی اتباع بیگانه به ویژه اتباع غیرقانونی است که مهمان کشور ما هستند و با رایزنی‌های وزیر امور خارجه نیز مقداری واکسن کرونا از طریق سازوکار کووکس به ایران تعلق می‌گیرد».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.