دوشنبه31 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/01/22
کدخبر :45759
30
چاپ :

نگران تجمع جمعیت در گروه شغلی یک هستیم

استاندار کرمان عصر روز گذشته 21 فروردین‌ماه، در بازدید از بازار مظفری با بیان این‌که وضعیت شهر کرمان و بسیاری از شهرستان‌های استان قرمز و تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ رو به افزایش است

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان ،استاندار کرمان عصر روز گذشته 21 فروردین‌ماه، در بازدید از بازار مظفری با بیان این‌که وضعیت شهر کرمان و بسیاری از شهرستان‌های استان قرمز و تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ رو به افزایش است، گفت که اگر در روزهای پیش رو مراقبت و کنترل نکنیم بیمارستان‌ها در ارائه‌ی خدمات با مشکل مواجه خواهند شد و در نتیجه موارد مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری بالا خواهد رفت.

وی با ابراز نگرانی از شیوع سریع ویروس جهش‌یافته‌ی کرونا و تراکم جمعیت در برخی از نقاط بازار، افزود «بسیاری از کسبه که در گروه رده‌های شغلی ۲ و ۳ و ۴ قرار دارند، طبق مصوبه‌ی ستاد کرونا تعطیل کرده‌اند، اما نگرانی ما از تراکم جمعیت در گروه شغلی یک است».

 علی زینی‌وند عصر روز ۲۱ فروردین، به منظور بررسی نحوه‌ی اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا برای اعمال محدودیت کاری گروه‌های شغلی، به صورت سرزده از بازار مظفری کرمان بازدید کرد.

وی در این بازدید همچنین با تعدادی از کسبه گفت‌وگو کرد و گلایه‌ی آن‌ها از تعطیلی و محدودیت‌ها را شنید.

استاندار کرمان با اعلام هشدار وضعیت قرمز در کشور گفت: «وضعیت شهر کرمان و بسیاری از شهرستان‌های استان قرمز و تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ رو به افزایش است، که اگر در روزهای پیش رو مراقبت و کنترل نکنیم بیمارستان‌ها در ارائه‌ی خدمات با مشکل مواجه خواهند شد و در نتیجه موارد مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری بالا خواهد رفت».

وی با ابراز نگرانی از شیوع سریع ویروس جهش‌یافته‌ی کرونا و تراکم جمعیت در برخی از نقاط بازار، اظهار کرد: «خیلی از کسبه که در گروه رده‌های شغلی ۲ و ۳ و ۴ قرار دارند، طبق مصوبه‌ی ستاد کرونا تعطیل کرده‌اند، اما نگرانی ما از تراکم جمعیت در گروه شغلی یک است».

استاندار کرمان ادامه داد: «هر چند بیش از ۹۷ درصد مردم ماسک دارند، اما فاصله‌ رعایت نمی‌شود، لذا از مردم می‌خواهیم که به خودشان رحم کنند زیرا وضعیت خطرناکی داریم».

وی افزود: «گلایه‌مندی به‌حق اصناف را درک می‌کنیم، اما چون مسئله‌ی جان مردم است راهی غیر از اعمال محدودیت‌ها نداریم و امیدواریم در ماه رمضان به پیک جدید بیماری غلبه کرده و بعد از آن با واکسیناسیون گسترده روبه‌رو شویم».

زینی‌وند گفت: «در روزهای سخت پیش رو، همکاری مردم را می‌خواهیم که بتوانیم از پیک چهارم خارج شویم».

وی اظهار کرد: «از امروز تیم‌های نظارتی گسترده با ترکیب بهداشت، تعزیرات، صمت، اصناف، بسیج و هلال‌احمر به صورت گروه‌بندی تشکیل و نظارت بر بازار را جدی دنبال خواهند کرد و جریمه و برخورد قانونی مشمول متخلفان می‌شود».

زینی‌وند یادآور شد: «از امروز به صورت رسمی مصوبات ستاد کرونا به گروه‌های مختلف شغلی ابلاغ شده است، بسیاری از کسبه تعطیل کرده‌اند، اما باز شلوغی بازار محسوس است که امیدواریم با شیفت‌بندی یا افزایش ساعت کار مشاغل ضروری بتوانیم، اوضاع را مدیریت کنیم».


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.