جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1400/07/22
کدخبر :57737
41
چاپ :

نوای موسیقی نواحی ایران در کرمان به صدا درمی‌آید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: «چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، میان ۱۱۰ هنرمند و عوامل اجرایی در استان کرمان برگزار می‌شود».

 محمدرضا علیزاده در نشست رسانه‌ای چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که‌  در محل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: «هر سال نقش، جایگاه و اهمیت جشنواره موسیقی نواحی افزایش یافته است. چنین جشنواره‌ای با همه‌ی سختی‌هایی که در برپایی آن وجود داشت به این درجه از کمال رسید».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، علیزاده با بیان این‌که بعد از گسترش کرونا، برپایی جشنواره مورد تردید قرار گرفت، ادامه داد: «این جشنواره با حضور مردم برگزار می‌شد اما با همت مردم و مسئولان، چراغ جشنواره خاموش نشد. همچنین در فضای مجازی و با استفاده از پلتفورم‌های مجازی، زمینه‌ی پخش این جشنواره فراهم شد».

وی ادامه داد: «جشنواره چهاردهم از ۲۹ مهرماه تا دوم آبان‌ماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، میان ۱۱۰ هنرمند و عوامل اجرایی در استان کرمان برگزار می‌شود».

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره موسیقی ایران، خاطرنشان کرد: «استان کرمان با تکیه بر ارزش‌های فرهنگی در زمینه‌ی موسیقی نواحی میزبان جشنواره است، و هر سال مطرح‌ترین گروه‌های زبده‌ی کشور با همکاری این استان و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خطه‌ی هنرپرور گرد هم آمدند».

وی برگزاری بیش از یک دهه از جشنواره را عامل ارتقای قابل توجه موسیقی نواحی استان کرمان دانست و خاطرنشان کرد: «باعث افتخار است که این رویداد با همه‌ی فراز و فرود خود به این درجه از کمال و جایگاه رسید. برگزاری جشنواره در طول بیش از یک دهه، باعث اجماع چشمگیر اصحاب موسیقی استان کرمان گردید و موجب شد حوزه‌ی موسیقی نواحی با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان مواجه شود».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: «جشنواره موسیقی نواحی ایران، امسال در باغ‌موزه وزیری کرمان برگزار می‌شود و مرمتی که در آن انجام گرفت، تبدیل به محل مناسبی برای برگزاری این رویداد هنری شد. در سه شهرستان استان کرمان از جمله شهربابک، سیرجان و رفسنجان نیز شرایط برگزاری جشنواره را فراهم می‌کنیم که در صورت توافق ستاد ملی مقابله با کرونا، این جشنواره برگزار شود».

وی گفت: «امیدواریم در بخش‌هایی از این جشنواره، شرایط برای برگزاری نکوداشت درگذشتگان موسیقی نواحی کشور، نشست‌‌های خبری و نمایشگاه عکس مهیا باشد». 

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.