دوشنبه24 ارديبهشت 1403     Monday, May 13, 2024
1400/07/06
کدخبر :57349
24
چاپ :

نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت کار فرهنگی عمیق و ارزشمندی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به نواخته شدن زنگ"ایثار ومقاومت"در مدارس کرمان همزمان با سراسر کشور گفت:نواخته شدن این زنگ درمدارس صرفا یک کار نمادین نیست بلکه اقدام فرهنگی ارزشمندی است.

احمد اسکندری نسب  در آیین نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت‌ که به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه باقر العلوم شهر زنگی‌آباد برگزار شد افزود: برای حفظ انقلاب و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی نیازمند تمسک به فرهنگ دفاع مقدس هستیم.
وی اظهار داشت: دفاع مقدس تمام معادلات شرق و غرب را به هم ریخت و زمینه استقلال کامل همراه با اقتدار جمهوری اسلامی را در همه زمینه ها فراهم کرد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای یادآوری ایثارگری، فداکاری و جان‌فشانی رزمندگان و شهدای ایران اسلامی است که تقارن آن با آغاز سال تحصیلی غنیمت فرهنگی و ارزشمندی است زیرا انقلاب ما نیز انقلابی فرهنگی است.

وی تصریح کرد: تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، حرکت به سمت جهاد علمی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به ارمغان می آورد و بیانگر آغاز سال تحصیلی باکیفیت و ثمربخش است.

اسکندری نسب گفت: هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری و فداکاری شهیدان والامقامی است که فداکاری مخصوص آنهاست که با گذشتن از عزیزترین دارایی خود یعنی جانشان، پیروزی را به ملت ایران هدیه و حقانیت جمهوری اسلامی را در چهره تاریخ ثبت کردند.

وی بیان کرد: شهدای دانش آموز بهترین و موثرترین الگو برای نسل جوان هستند و ما وظیفه داریم این ارزش ها را به آنها انتقال و آن را ترویج دهیم و تبلیغ کننده این همه ارزش در گام دوم انقلاب باشیم.

زنگ نمادین "ایثار و مقاومت" در ششمین روز از هفته دفاع مقدس با حضور فرمانده سپاه ثارالله، مدیران کل آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدای و سیمای مرکز کرمان، جانبازان و رزمندگان، خانواده شهدا، جمعی از مردم، مسئولان و دانش آموزان در دبیرستان متوسطه دوره دوم باقر العلوم زنگی آباد و همزمان در مدارس سراسر استان کرمان نواخته شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.