جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1400/07/11
کدخبر :57482
15
چاپ :

میراث کرمان ریالی از محل مسئولیت اجتماعی به گردشگری اختصاص نیافت

از محل مسئولیت اجتماعی (شرکت‌های اقتصادی) رقمی برای گردشگری استان اختصاص یافت که در ابتدا ۲۴ میلیارد تومان و سپس هشت میلیارد تومان مصوب شد اما تاکنون ریالی تخصیص نیافته است.

فریدون فعالی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز گردشگری در محل اتاق بازرگانی کرمان تاکید کرد: اگر نتوانیم رضایتمندی در گردشگری ایجاد کنیم اقتصاد گردشگری ما آسیب می بیند زیرا هر گردشگر ۶ نفر را به استان سرازیر می کند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی اظهارداشت: تعامل و هماهنگی خوبی بین مدیران دستگاه های اجرایی استان کرمان از جمله شورای اسلامی شهر، اتاق بازرگانی، رسانه‌ها و گردشگری شکل گرفته و در اسناد بالادستی، قوانین و دستورالعمل‌ها چیزی کم نداریم اما در عمل توسعه گردشگری استان کرمان را به صورت شایسته ندیدم.

فعالی در عین حال گفت: هماهنگی و همراهی بین مدیران به وجود آمده است و آینده‌ درخشانی برای گردشگری کرمان خواهیم‌ دید که در آن فعالان گردشگری بتوانند خدماتی شایسته ارائه کنند.

توانمندسازی جاذبه های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان در ادامه با بیان اینکه جاذبه های گردشگری ما باید توانمندسازی شوند گفت: جاذبه‌های استان نیاز به مرمت و توانمندسازی محیط دارند.

به گفته وی محیط پیرامونی باغ ثبت جهانی شاهزاده و نیز بازارهای تاریخی استان باید بازسازی شوند.

فعالی با بیان اینکه فعالان گردشگری از کرونا آسیب دیده اند اظهارداشت: با کاهش رونق گردشگری در دوران کرونا، بسیاری شغل های ثابت ما در این بخش از بین رفت که امیدواریم پس از کرونا بهبود یابد.

سند گردشگری مقاومت برنامه ریزی شده

وی با بیان اینکه محورهای گردشگری استان در حال تعریف شدن است تصریح کرد: سند گردشگری مقاومت را برنامه ریزی کرده ایم و توانمندسازی محیط های پیرامون جاذبه های استان جزو برنامه هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان عنوان کرد: مهمترین مشکل ما اطلاع رسانی است زیرا نتوانستیم خود را معرفی کنیم.

فعالی گفت: طرح جامع گردشگری را تدوین کردیم و در صورتی که منابع آن تامین شود، تبلیغات گسترده‌ای در استان های هدف انجام می دهیم و این استان را به عنوان هدف گردشگری معرفی می‌کنیم.

 این سخنان مدیرکل میراث فرهنگی کرمان درحالی است که این استان با هفت اثر ثبت جهانی که بیشترین تعداد ثبت جهانی در استان های کشور به شمای می رود هنوز آنچنان که انتظار می رود هدف گردشگران نشده است.

ارگ بم(بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کند میمند با چندهزارسال قدمت، باغ زیبای شازده با ویژگی های منحصر به فرد معماری عمارت آن، دشت کویر لوت در منطقه شهداد کرمان که قدیمی ترین درفش جهان از آنجا به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم به ثبت جهانی رسیده است.

آثار طبیعی در شمال، جنوب و شرق استان کرمان بنا به جغرافیا و ویژگی های اقلیمی این مناطق هرکدام جذابیت و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که می تواند هدف گردشگران داخلی و خارجی باشد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.