جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1400/07/12
کدخبر :57504
19
چاپ :

مشاور وزیر فرهنگ مکتب سردار سلیمانی در ساختار فرهنگی کشور گنجانده شود

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران درخصوص بازسازی ساختار فرهنگی کشور گفت:مکتب و روش سردار شهید سلیمانی وفرهنگ برخاسته از این مکتب درساختار فرهنگی باید بشدت مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

محمدرضا سوقندی در آیین تجلیل از ایثارگران این اداره کل طی ارتباط مجازی افزود: امروز باید بپرسیم جایگاه فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت و جهاد و ایثار که منظومه ای از ارزش‌هاست و جایگاه مکتب شهید سلیمانی و فرهنگ برخاسته از این مکتب در ساختار فرهنگی کشور کجاست؟

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،  در دنیای امروز اسطوره های تخیلی را به مدد رسانه‌ها برای اقشار مختلف و برای بهره‌برداری های سیاسی اقتصادی به الگو تبدیل می کنند، اما ما یک الگوی اسطوره ای زنده و قدرتمند داریم که می توانیم با استفاده از خط فکری، رفتاری و شخصیتی آن بزرگوار ساختار فرهنگی کشور را اصلاح و بازسازی کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران ادامه داد: سردار سلیمانی یک شخصیت نظامی بود اما در عین حال مدیر فرهنگی نیز بود و در نهایت اگر یک مرد میدان عرصه فرهنگ و تربیت یافته مکتب انقلاب و مکتب نبوی  بخواهیم معرفی کنیم  به شخصیت شهید سلیمانی می‌رسیم  ودر بازسازی ساختار فرهنگی کشور، به مدیرانی از جنس شهید سلیمانی نیاز  داریم.

وی بیان کرد: تکریم فرهنگی ایثارگران موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود و این تکریم می‌تواند از جمع‌آوری و تدوین خاطرات رزمندگان و ایثارگران از دوران دفاع مقدس شکل جدی تری به خود بگیرد.

سوقندی تصریح کرد: همچنین این اقدام نقش زرمندگان فرهنگی و تبلیغی را در آن دوران نمایش می دهد و می تواند به صورت تک نگاره، جمع‌آوری خاطرات شفاهی و سایر موراد باشد که لازم است  این خاطرات جمع آوری، تدوین و منتشر شود زیرا یکی از روش‌های فرهنگ سازی تولید خاطره است.

وی با اشاره به گزارش اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در حوزه شهدا و ایثارگران افزود: بر اساس این گزارش شاهد اتفاقات مناسب و قابل توجهی بودیم و این نشان می‌دهد این مجموعه بخوبی در این مناسبت‌ها ظاهر شده و کار را به صورت یک جریان فرنگی دنبال می‌کند که قابل تقدیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: ۶۶ برنامه در قالب کمیته فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت "سردار دل‌ها" برگزار شده که از این تعداد ۱۰ برنامه ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

محمد رضا علیزاده افزود: تشکیل کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری و میزبانی و حمایت از رویدادهای بزرگ فرهنگی هنری با موضوع دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس جشنواره تئاتر ملی سردار دل‌ها، برپایی  جشنواره مطبوعات سردار دل‌ها، جشنواره ملی سرود آسمانی و برگزاری همایش شعر مقاومت و پایداری " آسمانی ترین پرواز "از جمله  این برنامه هاست.

وی بیان کرد: مسئولیت کمیته فرهنگی وهنری شهدای عشایری استان کرمان در سال ۹۸، برگزاری محفل شعری نگین سلیمانی در چهلم سردار و با حضور شاعران مطرح کشور و استان از جمله برنامه های این اداره کل بوده است.

مدیرکل فرهنگ  ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: تشکیل  کمیته فرهنگی هنری ستاد برنامه‌های  مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  و ایجاد دبیرخانه کمیته فرهنگی و هنری ستاد برنامه های مکتب شهید سلیمانی نیز از دیگر فعالیت‌های شاخص در این زمینه است.

در این آیین  از ۵۵ نفر از همکاران رزمنده،  آزاده،  جانباز و خانواره های رزمندگان، جانبازان و ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تجلیل شد.

همچنین از تابلو نشان سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که به نام شهید محسن کرم وند مزین است رونمایی شد.

شهید محسن کرم وند متولد روستای جلگه خلج از توابع پلدختر استان لرستان است. این شهید بزرگوار در سن ۶ سالگی به همراه خانواده به دلیل اشتغال پدر به کرمان مهاجرت می‌کنند. در دوران جوانی و پس از قبولی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اداره  تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان مشغول به کار می شود.
شهید محسن کرم وند، در حالی که سه برادر دیگرش نیز در جبهه ها حضور داشتند به عنوان نیروی تبلیغاتی و رسانه ای از طرف لشکر ۴۱ ثارالله و در قالب کاروان فرهنگی و هنری بارها به جبهه ها اعزام شد و سرانجام در تاریخ  ۱۸ آذر ۱۳۶۵در خط مقدم جبهه فاو به آرزویش رسید و به فیض شهادت نائل آمد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.