شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1400/02/19
کدخبر :47085
45
چاپ :

مردم از زدن واکسن کرونا ترس نداشته باشند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکید داریم مردم از واکسن زدن ترسی نداشته باشند

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکید داریم مردم از واکسن زدن ترسی نداشته باشند. واکسیناسیون سالمندان مهم است زیرا جمعیت در معرض خطر هستند و در صورت ابتلا، خطر مرگ و میر و مسائل دیگر در این افراد بیشتر است و به همین دلیل این افراد در اولویت انتخاب شده اند و باید تشویق به تزریق واکسن بشوند.

دکتر"حمیدرضا رشیدی نژاد" پیش از ظهر امروز ۱۸ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: روند نزولی ابتلا به کرونا در کل استان کرمان دارد طی می شود و امیدواریم این روند کاهشی به قوت خود باقی بماند و در صورت ادامه این روند، هفته خوبی خواهیم داشت و تعداد بیماران بستری کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه روند مراجعه مبتلایان سرپایی از هفته گذشته به وضوح کاهش داشته، افزود: این انتظار را داشتیم آمار بستری های کرنایی هم کاهش یابد و ۱۰ درصد روند بستری ها کاهش داشته است.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه فاز دوم واکسیناسیون کرونا (افراد بالای ۸۰ سال) آغاز شده و ادامه دارد، بیان کرد: تاکید داریم مردم از واکسن زدن ترسی نداشته باشند؛ ما در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۸ هزار نفر سالمند بالای ۸۰ سال داریم و تاکنون یک سوم جمعیت هدف واکسیه شده و بیش از ۶۰۰۰ نفر واکسن زدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: واکسیناسیون سالمندان مهم است زیرا جمعیت در معرض خطر هستند و در صورت ابتلا، خطر مرگ و میر و مسائل دیگر در این افراد بیشتر است و به همین دلیل این افراد در اولویت انتخاب شده اند و باید تشویق به تزریق واکسن بشوند.

وی افزود: افراد متولد بالای ۱۳۲۰ مشمول تزریق واکسن هستند و به ماه تولد نگاه نمی کنیم و به زودی واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال آغاز می شود تا جمعیت در معرض خطر بیشتری واکسینه شوند.

رشیدی نژاد گفت: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا از امروز در استان کرمان آغاز شد و تعداد افراد قابل توجهی داوطلب شدند و پیش بینی می شود در آینده نزدیک تولید این واکسن در داخل کشور آغاز شود و تا ۳۰۰۰ نفر را به این شیوه می توانیم واکسیناسیون کنیم.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.