پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1401/04/15
کدخبر :68393
27
چاپ :

مدیرعامل گل‌گهر سیرجان تراک معادن برای نخستین بار در کشور بومی سازی شد

تراک ۶۰ تنی برای نخستین بار توسط شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر بومی‌سازی شد که با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت، استاندار کرمان و سایر مسئولان در محل این شرکت در سیرجان رونمایی شد.

قیمت این تراک در بازارهای بین‌المللی ۶۰۰ هزار یورو است که با توجه به تحریم ها و واردات این محصول، فرایند خریداری آن نیز با دشواری‌های متعددی روبرو بود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، خریداری این تراک با توجه به هزینه ساخت  ۲۰۰ هزار یورویی آن، کاهش ارزبری قابل توجهی برای کشور دارد و از سوی دیگر ظرفیت رقابت این تراک بومی‌سازی شده با محصول مشابه خارجی و همچنین صادرات آن نیز وجود خواهد داشت.

این تراک ۶۰ تنی به عنوان یکی از نیازهای کلیدی معادن به صورت ۱۰۰ درصد توسط متخصصان داخلی و با حمایت‌های شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر ساخته شده است.

ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر در آیین رونمایی از این تراک معدن بر ادامه روند فعالیت های این شرکت در بومی سازی تاکید کرد و گفت: همواره در راستای سیاست دولت در کاهش ارزبری و واردات کالا عمل خواهیم کرد. 

نمایندگان و اعضا هیت رییسه مجلس شورای اسلامی ، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان محلی سیرجان و استان کرمان در این آیین حضور داشتند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.