شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1402/08/02
کدخبر :95196
6
چاپ :

مددجویان کمیته امداد استان کرمان امسال بیش از ۲۰۰۰ تخته فرش بافتند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از تولید ۲۰۱۱ تخته فرش طی شش ماهه نخست سال جاری توسط بافندگان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

ناصر عسکری نژاد با اعلام این خبر و بیان اینکه قالی‌بافی در استان کرمان به‌عنوان یک هنر اصلی برای زنان محسوب می‌شود، افزود: یکی از راهبردی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد، تأکید بر ایجاد اشتغال خانگی است که در این راستا گام‌های مؤثری برداشته‌شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و موردنیاز بازار، تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان با قیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت نماید.

عسکری نژاد گفت: کمیته امداد استان کرمان ضمن برگزاری جلسه استعدادسنجی و مشاوره شغلی به‌صورت چهره به چهره برای متقاضیان بافت فرش، پس از طی مراحل اداری و تکمیل پرونده، متقاضیان را به کارشناس فرش معرفی می‌کند که در مرحله بافت فرش استادکار ناظر به‌صورت منظم بر روند بافت نظارت کرده و در پایان ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، نسبت به فروش فرش به قیمت مناسب‌تر در خارج از استان اقدام می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان متراژ فرش‌های تولیدشده توسط مددجویان این نهاد در نیمه نخست امسال را ۱۲ هزار و ۶۶ مترمربع اعلام و بیان کرد: فرش‌های تولیدی این مددجویان به دلیل کیفیت بالا و برخورداری از نقشه اختصاصی، مورد استقبال خوبی در بازارهای جهانی قرار گرفته‌اند.

وی ارزش فرش‌های تولیدی توسط مددجویان کمیته امداد در سال جاری را حدود ۷۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

عسکری نژاد تعداد دارهای فعال قالی تحت اختیار مددجویان کرمان را ۴۵۰۰ دار بیان کرد و افزود: هم‌اکنون ۵۰۰۰ قالیباف فعال تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که بیشتر این افراد بیمه هستند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.