جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1400/07/26
کدخبر :58123
30
چاپ :

مدارس زیر ۳۰۰ دانش‌آموز کرمان از آبان ماه بازگشایی می‌شوند

مدارس روستایی و عشایری، مدارس ۳۰ نفره و کارگاه‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای از اول مهر سال جاری حضوری فعالیت دارند و از ابتدای آبان ماه تمام مدارس زیر ۳۰۰ نفر این استان بازگشایی می‌شوند.

"احمد اسکندری نسب"  در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان افزود: دانش آموزان برای حضور در کلاس های درس به صورت تفکیکی در گروه های ۱۰ تا ۱۵ نفره تقسیم می شوند و به صورت روزهای زوج و فرد و صبح و عصر در مطالب درسی ارائه شده در مدارس به صورت حضوری استفاده خواهند کرد.
وی اظهار داشت: دانش آموزان اول ابتدایی باید هفته ای یک بار در مدرسه حضور داشته باشند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، مدیرکل آموزش استان کرمان با اشاره به اینکه سال تحصیلی در این استان با شعار "تضمین سلامت، استمرار آموزش و ارتقا کیفیت" آغاز شده است تصریح کرد: امیدواریم به تدریج به سمت بازگشایی حضوری مدارس برویم.

وی اظهار داشت: سال گذشته با آموزش مجازی پای کلاس درس به سایر اعضای خانواده نیز باز شد و والدین در این زمینه همراهی و همکاری خوبی داشتند و نگذاشتند آموزش تعطیل شود.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه از نیمه آبان تمام مدارس استان کرمان و کشور بازگشایی می شوند اظهار داشت: در دستورالعمل جدید ستاد کرونا رنگ بندی در این زمینه شرط نیست و با الگوی مذکور می توان کلاس ها را به صورت حضوری اداره کرد.

وی گفت: ۷۱ درصد دانش آموزان استان کرمان تا روز گذشته واکسن کرونا تزریق کرده اند و واکسیناسیون فرهنگیان نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: اولویت ما حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان است اما تعطیلی مدارس آسیب های روحی و جسمی بسیاری در پی داشته و طی پژوهشی که سال قبل داشتیم، بیش از ۱۵ درصد دانش آموزان چاقی مفرط دارند که درخواست می شود اولیا در راستای رفع این مشکل همکاری کنند تا بتوانیم با رعایت فاصله گذاری در کلاس درس و محیط مدرسه، فعالیت حضوری مدارس را از سر بگیریم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.