پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1400/06/16
کدخبر :55458
42
چاپ :

محیط زیست 140 واحد صنعتی کرمان را به مراجع قضایی معرفی کرد

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان از معرفی 140 واحد صنعتی به مراجع قضایی به استناد ماده‌ی ۱۶ قانون هوای پاک خبر داد.

داریوش غفاری اظهار کرد: «با توجه به تکلیف قانونی صاحبان صنایع مبنی بر ارائه‌ی خوداظهاری و ارائه‌ی آمار و مستندات به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و به منظور نظارت و پایش بهتر صنایع، علی‌رغم اخطارها و مکاتبات صورت گرفته اقدامی در خصوص خوداظهاری انجام ندادند که در نهایت پس از بررسی‌ مسائل فنی در طول سه ماه گذشته، به استناد ماده‌ی ۱۶ قانون هوای پاک، این صنایع به مراجع قضایی استان معرفی شدند تا براساس قوانین اقدام لازم با آن‌ها صورت گیرد».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، وی افزود: «در راستای تحقق شعار سال و حمایت از توسعه و اشتغال استان و تولید ملی در مرحله‌ی اول با انجام مکاتبه و ارائه‌ی راهنمایی لازم و در مرحله‌ی دوم به صورت اخطار کتبی، موارد تخلف به صاحبان صنعت اعلام شده است».

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان اظهار کرد: «علی‌رغم اقدام مثبت تعدادی از صنایع در ثبت اطلاعات در سامانه‌ی جامع محیط زیست انسانی و انجام خوداظهاری، برخی از صنایع بدون هیچ توجهی به تکلیف قانونی، از انجام خوداظهاری خودداری کردند که حسب وظیفه‌ی قانونی، پیگیری قضایی در این خصوص در دستور کار این اداره کل قرار گرفت».

غفاری از کلیه‌ی صنایع استان خواست، هر چه سریع‌تر اطلاعات مربوط به واحد صنعتی خود را در سامانه‌ی جامع محیط زیست انسانی به نشانی  iranemp.irثبت کنند تا از مشوق‌های قانونی لازم برخوردار شوند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.