جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1401/02/15
کدخبر :65236
28
چاپ :

محور رفسنجان به زرند با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان دوبانده می شود

نماینده مردم رفسنجان و انار درمجلس شورای اسلامی ازجذب اعتبار۷۰میلیاردتومانی برای دوبانده سازی جاده رفسنجان به زرندخبرداد وگفت:بزودی پیمانکار این محورمعرفی و عملیات دوبانده سازی آن واردفازاجرایی میشود.

حجت الاسلام حسین جلالی  در جمع نمازگزاران عید فطر رفسنجان افزود: طی ۲ سال گذشته جذب اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی برای دوبانده سازی جاده داوران رفسنجان (رفسنجان به زرند) انجام شده و بزودی پیمانکار این جاده معرفی و دوبانده سازی آن وارد فاز اجرایی می شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی با اشاره به اینکه محور رفسنجان به زرند معروف به جاده داوران در رفسنجان از محورهای حادثه خیز است و سالانه تصادفات منجر به فوت و مصدومیت زیادی دارد افزود: همچنین با جذب اعتبار ۱۱ میلیارد تومان طی ۲ سال اخیر حدود ۳۰ کیلومتر جاده نوق تا کمال ‌آباد زیرسازی شده و از صفائیه تا بهرمان نیز نقشه‌ برداری راه ها انجام شده و در فاز بعدی پس از تأمین بودجه اجرایی می شود.

حجت الاسلام جلالی برای رفع بخشی از مشکلات و کمبود منابع آبی در رفسنجان افزود: مجوز حفر و جابجایی ۱۸ حلقه چاه آب آشامیدنی را گرفتیم در این راستا تعدادی از چاه‌ها وارد مدار شده و مابقی در حال حفاری هستند.

وی افزود: تصفیه خانه آب مرکزی شهرستان رفسنجان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان با همت شرکت مس در دست اقدام است و در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است تا سال ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار گیرد.

حجت الاسلام جلالی بیان کرد: همچنین در حوزه آب رسانی در مناطق مختلف شهرستان رفسنجان بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و نزدیک به ۶۴۰ کیلومتر لوله های فرسوده تعویض و لوله‌ گذاری در روستاها انجام شده است.

وی همچنین برای رفع مشکلات آب این شهرستان تصریح کرد: ساخت ۱۸ مخزن آب در دستور کار است و در این رابطه در ۲ سال اخیر پنج مخزن احداث شده و ۱۳ مخزن در حال ساخت است.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: مطالعات ۲۰۰ میلیون تومانی احداث ریل قطار از کرمان به رفسنجان و از رفسنجان به یزد انجام شده و از محل حقوق معادن برنامه آن آغاز و اجرایی می شود.

سالانه ۱۰ میلیارد تومان سیم در رفسنجان سرقت می شود

وی ادامه داد: در حوزه برق نیز سالانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان سیم برق سرقت می ‌شد که در این خصوص تدابیر اندیشیده شده و برای جلوگیری از سرقت این سیم ها ۷۶ کیلومتر کابل خودنگهدار راه اندازی شده است و تا سه سال آینده کل سیم‌ ها که کابل آن خریداری شده تعویض خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه از ۲۵ اردیبهشت امسال پرواز هواپیمایی پارس به مشهد، قشم، کیش و تهران فعال می ‌شود ادامه داد: با سفر مسئول بنیاد مسکن به این شهرستان توانستیم قیر رایگان برای شهرستان جذب کنیم که بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع کوچه ‌ها و معابر بخش‌ های مختلف شهرستان رفسنجان آسفالت شد.

وی به پیگیری برای احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی و موافقت وزارت نیرو با این مهم نیز اشاره کرد و گفت: در سالروز آزادسازی خرمشهر این نیروگاه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان کلنگ زنی می شود.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.