شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1400/05/17
کدخبر :53248
44
چاپ :

محموله جدید واکسن کرونا فردا وارد کرمان می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از تحویل محموله جدید واکسن به استان خبرداد و گفت: واکسیناسیون بدون یک روز تعطیلی ادامه خواهد داشت.

 حمیدرضا رشیدی نژاد ظهر شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به آمارها گفت: تا شب گذشته یک هزار و ۷۵۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بودند و تا الان که این آمار را به اطلاع می‌رسانم حداقل ۵۰ نفر افزایش داشته است. از این تعداد ۲۲۷ نفر در آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه هستند و متأسفانه ۷۴ نفر هم تحت درمان با ونتیلاتور هستند.

رشیدی نژاد افزود: با اینکه سرعت افزایشی این آمار نسبت به دو هفته قبل اندکی کاسته شده ولی افزایشی بودن آن تغییری نکرده است و همچنان با همکاری مردم و دیگر بخش‌های بیمارستان‌ها به ظرفیت تخت‌های بستری ویژه بیماران کرونایی افزوده‌ایم.

وی ادامه داد: دیروز مجدداً در بیمارستان شهید باهنر کرمان ۳۰ تخت بستری ظرفیت سازی کردیم و باید این موضوع را نیز در نظر بگیریم که یک سوم بیماران ما خدمات سرپایی دریافت می‌کنند و از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی برای افرادی که نیاز مبرم به بستری دارند، استفاده می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با واکسن‌های وارد شده به استان گفت: تعداد واکسن‌هایی که تاکنون به استان تحویل داده شده است ۷۰۵ هزار و ۴۴۶ دوز بوده است و تا پایان روز پنجشنبه هفته گذشته ۴۶۳ هزار و ۳۳۹ نفر در استان دوز اول و ۹۲ هزار و ۷۲۶ نفر دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

به گزارش دل عالم به نقل از مهر,رشیدی نژاد افزود: مراکز واکسیناسیون ما آمادگی تزریق روزانه هزار دوز واکسن را دارند ولی از هفته آینده که تزریق دوز دوم افرادی که یک ماه قبل دوز اول را دریافت کرده‌اند، آغاز می‌شود بنابراین روزانه حدود ۲۲ هزار نفر برای تزریق واکسن باید به مراکز ما مراجعه کنند که این خودش باعث ازدحام می‌شود لذا از مردم تقاضا داریم که طبق نوبت دریافتی به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی افزود: احتمالاً فردا یعنی ۱۷ مرداد ماه محموله جدید واکسن وارد استان می‌شود و با توجه به اینکه افراد بالای ۴۰ سال می‌توانند واکسن دریافت کنند، تزریق واکسن در استان به صورت مستمر انجام می‌شود و حتی یک روز هم تعطیلی نخواهیم داشت.

رشیدی همچنین با گلایه از خبرهای خلاف واقع در فضای مجازی گفت: تمام تلاش ما این است که هیچ بیماری در راهرو، در خودرو و حتی روی ویلچر خدمات درمانی دریافت نکند و حتماً برایش تخت بستری در نظر گرفته می‌شود. بنده در طول شبانه روز به صورت مداوم از همه بیمارستان‌ها بازرسی می‌کنم و تاکنون اینگونه مشکلی را ندیده‌ام اما منکر افزایش مراجعان سرپایی نمی‌شوم.

وی در پایان گفت: تا کنون هیچ کمبودی برای دارو و تجهیزات پزشکی در استان نداشتیم و تمام تلاشمان را در رابطه با گرفتن سهم استان به کار می‌گیریم تا بیماری دچار مشکل نشود ولی این را بدانید که دارو ها درمان قطعی کرونا نیستند و فقط گزینه پیشنهادی ما برای بهبود شرایط است.

وی همچنین ضمن تشکر از خیر ساختمان جدید آنکولوژی گفت: خیر محترم اجازه داد که این بخش با تأخیر بازگشایی شود و تا آن موقع از آن ساختمان برای بیماران کرونایی از آن استفاده کنیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.