يكشنبه16 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1400/06/03
کدخبر :54272
28
چاپ :

مبتلایان کرونا یک ماه بعد از بهبودی برای واکسن مراجعه کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: «کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند، یک ماه بعد از بهبود علائم بیماری، می‌توانند برای تزریق واکسن مراجعه کنند».

وی تاکید کرد که قبل از تزریق واکسن نیاز به انجام تست نیست.

وی همچنین اظهار کرد: «افرادی که به کرونا مبتلا هستند اما به دلیل این‌که بی‌علامت هستند از بیماری خود مطلع نیستند؛ درصورت تزریق واکسن، ممکن است مقداری علائم بیماری آن‌ها بیشتر شود و یا علائم بیماری در آن‌ها زودتر بروز کند».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، دکتر حسین صافی‌زاده دوم شهریور ماه در گفت‌وگو با «فردای کرمان» بیان کرد: «افرادی که بین تزریق دو دوز واکسن، به کرونا مبتلا می‌شوند باید یک ماه بعد از بهبود علائم بیماری برای نوبت دوم مراجعه کنند».

وی افزود: «این تاخیر تاثیری بر میزان کارایی واکسن ندارد».

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال که اگر فردی به کرونا مبتلا شود و سایر اعضای خانواده علائمی نداشته باشند، چه زمانی باید برای تزریق دوز دوم مراجعه کنند؟؛ توضیح داد: «سایر اعضای خانواده باید چند روز تحت مراقبت باشند تا از عدم ابتلا به کرونا مطمئن شوند و سپس برای تزریق واکسن مراجعه کنند و بهتر است حداقل یک هفته برای مراجعه فاصله بیندازند».

صافی‌زاده درباره‌ی امکان فوت افراد مبتلا به کرونای بدون علامت، بیان کرد: «این مشکل ایجاد نمی‌شود. فقط ممکن است دچار بیماری شوند و علائم آن‌ها شدیدتر باشد».

وی تاکید کرد: «نیاز به انجام تست قبل از تزریق واکسن نیست».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.