شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1402/02/10
کدخبر :84792
14
چاپ :

مانع‌زدایی دولت از رشد تولید یک واحد صنعتی کرمان

استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استانی با حضور در مجتمع کشت و صنعت هامون کرمان ضمن بازدید، موانع رشد تولید این مجموعه را مورد بررسی قرار دادند.

به منظور عملی کردن شعار سال، نماینده عالی دولت در استان کرمان به شهر ماهان دز فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز استان رفت تا از مشکلات پیش روی گسترش و افزایش تولید یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی و کشاورزی گره گشایی کند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، واحد صنعتی و کشاورزی هامون از بزرگترین تولیدکنندگان شیر و محصولات لبنیاتی استان کرمان است ‌که به گفته مدیرعامل مجتمع، این واحد تولیدی قادر است روزانه ۳۰ تن و هفت نوع محصول لبنی تولید و به بازار کند.

افلاطون خلیلی افزود: تقریبا سه دهه از عمر این مجموعه تولیدی می گذرد و بیش از ۲ هزار راس دام سنگین در حال پرورش است.

وی تصریح کرد: ۲۶۰ نفر در این مجتمع اشتغال دارند و اگر طرح توسعه مجتمع اجرا شود زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر دیگر نیز فراهم می شود.

مدیرعامل مجتمع صنعتی و کشاورزی هامون با اشاره به ارزش یک هزار میلیارد تومانی این مجتمع خاطرنشان کرد: در نظر داریم واحدتولید کود و گوشت این مجموعه را هم راه اندازی کنیم که نیاز به تامین زمین و آب داریم و و باید روند کار تسهیل شود.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان پس از بازدید از بخش های مختلف این مجتمع صنعتی گفت: این مجموعه ظرفیت بسیار خوبی برای استان است و کمک زیادی به تولید می کند.

وی تاکید کرد: مشکلات مجتمع شامل اختصاص زمین و آب برای اجرای طرح توسعه با مساعدت دستگاه های اجرایی رفع می شود.

استاندار کرمان بیان کرد: اگر مشکلی برای واحدهای بزرگ‌ تولیدی در استان به وجود بیاید، قبل از هرگونه‌ اقدام به تعطیلی و پلمب با بازدید میدانی مشکلات آنها باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات بخش تولید قابل مذاکره و حل است و در صورتی که برطرف نشد می‌توان برخورد قضایی کرد.

دادستان کرمان نیز در جریان این بازدید گفت: دستگاه قضایی به دنبال ایجاد امنیت خاطر و حفظ شان فعالان اقتصادی است و همبستگی خوبی در این زمینه بین این دستگاه و ارکان اجرایی وجود دارد.

مهدی بخشی افزود: مشکلات واحدهای اقتصادی را میدانی بررسی می کنیم و با ترک فعل هایی که به اقتصاد ضربه می زند نیز برخورد خواهد شد.

بازدید میدانی و قول استاندار و مسئولان ذیربط برای حل مشکلات طرح توسعه این مجتمع، لبخند را بر لب مدیرعامل این مجموعه نشاند تا با امید و انگیزه بیشتر به سمت افزایش و رشد تولید بشتابد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.