پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1402/10/17
کدخبر :99698
19
چاپ :

لزوم تبیین و توجه به روز شهدای دانشجو و هویزه

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: روز حماسه هویزه و به ویژه روز شهدای دانشجو باید در تقویم رسمی کشورمان ثبت و یاد این شهدا گرامی داشته شود.

احمدعلی مقدم در رابطه با ۱۶ دی روز شهدای دانشجو، اظهار کرد: در عملیات نصر، حماسه آفرینی شهید سید محمد حسین علم الهدی و جمع زیادی از یاران او که دانشجو و پیرو خط امام راحل بودند سبب شد تا این روز به نام روز شهدای دانشجو نام‌گذاری شود، اما مدت زیادی است که این روز مورد بی‌مهری مسئولان فرهنگی کشور قرار گرفته است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با گرامیداشت یاد شهدای هویزه، افزود: رزمندگان ما در عملیات نصر پیروز میدان شدند اما با خیانت بنی صدر و همدستان خائنش سبب محاصره نیروها، قطع کمک‌ها و امکانات و نهایتا شهادت تعدادی زیادی از دانشجویان و همرزمان شهید علم الهدی شد لذا حماسه شهدای غریب و گمنام هویزه منشأ آگاهی و بصیرت برای سایرین شد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه عملیات هویزه مبدأ حرکت‌های مبارزاتی دانشجویان و اهل علم در هشت سال دفاع مقدس بود، ادامه داد: حماسه هویزه دانشجویان بابصیرت کشورمان و سپاه اسلام سبب شکل گیری پیروزی‌های مهمی در جبهه و هم‌چنین رسوایی سران خائن به وطن شد، بنابراین درس عبرت ۱۶ دی سال ۵۹، شناخت خائنین و نفوذیان داخلی و قطع دست آنها از منصب‌های رسمی کشور است چراکه در این عملیات پیروزمندانه ۲۰۰۰ نفر از نیروهای بعثی به اسارت گرفته شدند و پیروزی از آن رزمندگان ما بود اما خیانت عده‌ای سرسپرده و نفوذی سبب شکست و شهادت نیروهای ارزشی انقلاب شد.

مقدم تاکید کرد: روز حماسه هویزه و به ویژه روز شهدای دانشجو باید در تقویم رسمی کشورمان ثبت و یاد این شهدا گرامی داشته شود و برای مردم و خصوصا جوانان ما تبیین شود که حضور نفوذی‌ها و سرسپردگان اجانب چقدر می‌تواند به آینده و اقتدار کشورمان آسیب بزند و سبب شادی دشمنان نظام شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در رابطه با ۱۷ دی، روز حذف حجاب توسط رضا شاه ملعون، گفت: رضاشاه سواد اداره کشور را نداشت لذا با سفر به کشورهای اروپایی سعی می‌کرد خود را مثل آنها به اصطلاح متمدن نشان دهد بطوریکه بعد از برگشت از ترکیه این قانون خفت بار و مفتضحانه را تصویب کرد.

وی عنوان کرد: در برابر این اقدام، مردم با واکنش ها و قیام هایی از جمله قیام مسجد گوهرشاد، دست بهره جویی و سلطه گری او را قطع کردند.

مقدم با تاکید بر اینکه منع حجاب، سندی برای بهره کشی و در واقع سیاستی ننگین برای بهره جویی از زنان بود نه راه حلی برای آزادی بانوان و گسترش فعالیت‌های به حق آنها، تصریح کرد: رضا شاه بی هویت، چادر و حجاب را دشمن ترقی خود می‌دانست اما نمی‌دانست که ارزش‌های دینی و سنتی یک ملت جزء هویت ملی آنها محسوب می‌شوند و نابود کردن آنها ممکن نیست لذا این سیاست ذلیلانه رضا شاه در نهایت منجربه حذف و تبعید خودش شد.

وی اذعان کرد: جریان برانداز حجاب و تبلیغات بی حجابی از دوره فتحعلی‌شاه آغاز شد و در دوره‌های مختلف از جمله سلوکیان، مغولان نیز دیده می شود لذا افراد و حکام زیادی تلاش کردند تا هویت جامعه اسلامی و ماهیت زن محجبه را از بین ببرند اما همه این توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان در فرهنگ اسلامی و جامعه ایرانی محو و نابود شدند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مهمترین هدف حذف حجاب، نابودی فرهنگ اسلامی و ایرانی، مبارزه علنی با دین و روحانیت و اثبات غرب پرستی حکومت پهلوی بود، ابراز کرد: عکس العمل مردم در برابر تجددمآبی رضا شاه بسیار سازنده و کارساز بود چراکه جامعه سنتی ایران  پذیرای چنین حرکتی نبود و با آن‌ به‌ سختی مخالفت کرد بطوریکه با واکنش شدید قشر مذهبی و علما روبرو شد.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان خاطر نشان کرد: حجاب و عفاف، یکی از اساسی‌ترین موضوعات جامعه اسلامی است که ۱۵ سال از تصویب این قانون در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور می‌گذرد اما متاسفانه تاکنون اقدام جدی از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در این خصوص صورت نگرفته است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.