شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1402/10/02
کدخبر :98970
2
چاپ :

لاله‌زار کرمان سردترین نقطه کشور بود

اداره کل هواشناسی کرمان اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار در شهرستان بردسیر با دمای ۹ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین ایستگاه کشور و منوجان با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد نیز گرمترین نقطه استان بوده است.

لاله‌زار واقع در شهرستان بردسیر که در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهر کرمان قرار دارد، شهری کوهستانی و سردسیر در دامنه کوه های مرتفع بردسیر و بافت قرار گرفته که با ارتفاع ۲ هزار و ۷۰۰ تا سه هزار متر از سطح دریا، مرتفع ترین شهر ایران نیز به شمار می رود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، این شهر د ارای باکیفیت ترین گلاب ایران (به علت ارتفاع زیاد از سطح دریا) و دومین تولیدکنندگاه گل محمدی نیز از نظر سطح زیرکشت در کشور به شمار می رود.

اهالی لاله زار در اوج گرمای تابستان نیز شب ها از پتو یا بخاری استفاده می کنند و نیاز به وسایل خنک کننده ندارند.

طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در برخی مناطق شمالی، شمال غرب و مناطق مرکزی استان ضمن افزایش ابر، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش باران محتمل است.

پیش‌بینی طوفان

براساس این گزارش در شرق و جنوب‌شرق استان نیز وزش باد به‌نسبت شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

همچنین در گزارش هواشناسی تاکید شده طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با تداوم وزش باد به‌نسبت شدید در مناطق شرقی، شمال غربی و انتقال ریزگردها به سایر مناطق، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت غبار در سطح استان را پیش‌بینی می‌شود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی کرمان از سه‌شنبه تا انتهای هفته نیز جوی به‌نسبت پایدار گاهی همراه با افزایش ابر در اغلب مناطق مورد انتظار است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.