شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1400/05/16
کدخبر :53231
20
چاپ :

قهقهه کرونا، مستانه‌تر از هلهله عروسی

نیمه‌شب به خانه می‌رسم اما هنوز خبری از آرامش و سکوت نیست؛ شلوغی و سروصداهایی که معلوم نیست نشان از شادی عروسی دارد یا قرار است بعد از چندروز به عزا تبدیل شود از کوچه روبه رو نمی‌گذارد کسی استراحت کند

اگر بخواهم قضاوت کنم درواقع فرقی بین عروسی این همسایگان در اوج کرونا با دو سال قبل که از کرونا خبری نبود نیست؛ تعداد افراد، ازدحام و درآمیختگی شهروندان در قالب مراسم همه و همه درحالی است که انگار نه انگار کرونا دارد در شرایط قرمز و حاد می‌تازد، قربانی می‌گیرد و باید مراقب می بود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا,جلو خانه را ریسه کشیده‌اند و چند نفری انتظار آمدن عروس و داماد را می کشند. به داخل خانه می روم و  دقایقی بعد هم صدای ماشین هایی را می شنوم که احتمالا عروس و داماد را تا خانه بختشان همراهی کرده اند؛ گوشه پرده را کنار می زنم و می بینم عروس و داماد جمعیت بیشتری را با خود به جلو خانه کشانده اند و مزاحمت های صوتی هم همچنان ادامه دارد.

اینها تنها یکی از عادی انگاری های متداول ساکنان شهربابک، شهری است که وضعیت رنگ بندی کرونایی آن قرمز اعلام شده و وضعیت مراکز درمانی آن نشان از وخامت اوضاع دارد.

شب عروسی که باید بهترین، شیرین ترین و خاطره انگیزترین اتفاق هر زوج باشد، با بی احتیاطی و ساده انگاری می تواند آغاز شب های غم انگیزی برای آنان و میهماناشان رقم بزند، زیرا درصورتی که حتی یکی از مدعوین ناخوانده در این مراسم ها کرونایی باشد کافیست تا سایرین را هم آلوده کند؛ و حالا هم که با موج پنجم و نام جدید دلتا، این ویروس قربانیان زیادی می گیرد؛ اما کاش در عمل و در رفتارهایمان بیشتر به آن و وخامت وضعیت توجه می کردیم.

موج پنجم کرونا با سهل انگاری افرادی که در این شرایط جشن های عروسی می گیرند بیشتر می تازاند، به طوری که در واقع می توان گفت قهقهه این ویروس بلندتر و مستانه تر از هلهله های عروسی است.

یکی از آرایشگران شهربابک گفت : متاسفانه و با وجود اینکه در وضعیت نامناسب کرونایی هستیم، بانوان زیادی برای شرکت در جشن های عروسی نوبت چهره آرایی و گریم می گیرند.

وی ادامه داد: حتی در برخی از  عروسی ها حدود ۴۰۰ نفر دعوت می شوند.

یکی از طلافروشان شهربابک نیز با بیان اینکه من اعتقادی به کرونا ندارم اما به احترام مشتریان ماسک می زنم، افزود: بازار خرید طلا برای عروسی در شهرستان داغ است.

اما این درحالی است که فرماندار شهربابک چندی پیش در جلسه اضطرای ستاد کرونای شهرستان با اشاره به وضعیت بحرانی شهرستان و کمبود امکانات بیمارستان در مواجهه با افزایش مبتلایان، گفت: مردم باید در جریان آغاز پیک پنجم بیماری کرونا در شهرستان قرار بگیرند و رعایت پروتکل های بهداشتی را برای کنترل وضعیت و حفظ سلامت خود و اطرافیان جدی بگیرند.

 قاسم شمسی تاکید کرد: تمام ادارات مربوطه موظف به نظارت بر اجرای مصوبات ستاد کرونا در شهرستان هستند و با بازرسی مداوم و دقیق، اجرای پروتکل های بهداشتی و ممنوعیت های اعمال شده را کنترل کنند.

فرماندار شهربابک در مصوبات جدید این ستاد ، فعالیت تالارها را با محدودیت حضور افراد تا سقف ۲۰۰ نفر در مراسم تمدید کرد و تعطیلی کامل باشگاهها و آموزشگاهها را در دستور کار قرار داد و اظهار داشت: در صورت بی توجهی به مصوبات با افراد خاطی قاطعانه برخورد خواهد شد.

دکتر ناصر مرتضی زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهربابک نیز بیان کرد: در حال حاضر ۵۱ نفر در بخش کرونای بیمارستان شهربابک بستری هستند و تقریبا روزانه ۱۰ نفر به طور میانگین در این مرکز بستری می شوند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.