جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1402/01/20
کدخبر :83971
21
چاپ :

فناوری هسته‌ای نشانه خودباوری توان ملی و نبوغ اعتماد به نفس داخلی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: فناوری هسته‌ای، نشانه خودباوری توان ملی، نبوغ اعتماد به نفس داخلی و همچنین شکست اجانب است.

احمدعلی مقدم ضمن تبریک روز ملی فناوری هسته ای، اظهار کرد: در ۲۰ فروردین ۱۳۸۵، با تلاش نخبگان ملی و به برکت خون شهدای این صنعت بدلیل دستیابی به دستاوردهای مهم و قابل توجه هسته‌ای، این روز بعنوان یک روز ملی در تقویم ایران ثبت شد تا همگی قدر این اقتدار و پیشرفت های کشورمان را بدانیم.

به گزارش دل  عالم به نقل از ایسنا، وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشمند هسته ای، افزود: سوخت هسته ای و دستیابی به فناوری هسته ای، یک حق طبیعی و قدرت بزرگ برای هر کشور است چرا که طبق اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی، همه کشورها حق فناوری هسته‌ای دارند و مستکبرانی که درصدد لغو و از بین بردن این حق قانونی کشورمان هستند باید بدانند صنعت هسته‌ای ما با قدرت رو به توسعه و پیشرفت است و نمی توانند دانشمندان ملی ما را از این کار باز دارند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان گفت: تلاشگران و متخصصان صنعت هسته‌ای کشور برای تامین انرژی مورد نیاز سایر صنایع و به منظور پیشرفت در اقتصاد و صنعت و همچنین تحقق چشم‌انداز ترسیم شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی و سند راهبردی ۲۰ ساله دانش صلح آمیز هسته ای، بی وقفه تلاش می کنند و در این راه شهدایی مانند علیمحمدی، شهریاری، رضایی، فخری زاده و احمدی روشن را تقدیم کرده اما از ادامه راه ناامید نشده و نخواهد شد.

مقدم بیان کرد: سران سلطه و استکبار جهانی از همان ابتدا قصد تسلط و غارت منابع کشورمان را داشتند اما بعد از ملی شدن صنعت نفت، دشمنان فهمیدند که دیگر نمی توانند بر ایران مسلط شوند لذا دانشمندان جهادی ما با دستیابی و بومی سازی صنعت هسته ای و با توسعه روزافزونِ دستاوردهای این صنعت راهبردی در کشورمان به اجانب فهماندند که دیگر فناوری‌ هسته‌ای در انحصار چند کشور محدود نیست و دوران تحقیر، فشارها و جوسازی ها، حکومت ظالمانه و تحریم ایران اسلامی تمام شده است.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه فناوری هسته ای، نشانه خودباوری توان ملی و نبوغ اعتماد به نفس داخلی و همچنین شکست اجانب است، عنوان کرد: توسعه صنعت هسته‌ای موجب اقتدار و پیشرفت های بزرگی در صنایع مختلف از جمله پزشکی و دارویی، غذایی، برق هسته ای، کشاورزی هسته ای، علمی، درمانی و بهداشتی و مهم تر اینکه موجب هراس و ناامیدی دشمنان ماست لذا این صنعت باید با سرعت و تلاش جهادی و بدون وقفه پیش رود تا هدف سند ۲۰ ساله هسته ای به بار بنشیند.

مقدم با اشاره به اینکه طبق فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری، انرژی هسته ای یک نیاز و ضرورت و جزئی از پیشرفت علمی کشورمان است، ادامه داد: سران استکبار و استعمار جهانی هر کاری می کنند تا صنعت هسته ای ما را متوقف کنند تا کشور ما نیز مثل زمان شاهان بی کفایت، پایگاه چپاولگری آنها شود اما دولت، دانشمندان و مردم ایران تمام تلاش خودشان را کردند و از حق مسلم خود کوتاه نیامدند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان در پایان با تاکید بر اینکه امید آفرینی در هر کاری سبب پیشرفت و اقتدار می شود، خاطرنشان کرد: کار دشمن، یاس آفرینی و القای ناکارآمدی و ناتوانی است اما مسئولان ما در هر مسند و دستگاهی که مشغول هستند موظفند که با ایجاد امید و انگیزه در نخبگان جوان و با استعداد ملی کشورمان سبب پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی شوند لذا دشمنان اگر دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند، بدانند که راه و مسیر آن بزرگواران بوسیله نخبگان انقلابی و مومن، محکم تر و مصمم تر از قبل ادامه دارد و آرزوی متوقف کردن و یا صدمه زدن به صنعت هسته ای مارا به گورخواهند برد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.