جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1401/04/01
کدخبر :67627
31
چاپ :

فرمانده سپاه ثارالله سکوت نخبگان در بیان حقایق جنگ جایز نیست

قابلیت‌های کشور را باید جمع نخبگی بگوید اما متاسفانه کار به جایی رسیده که منِ جبهه‌ای باید به جایی بروم و پای تریبون بگویم ما بحق جنگیده‌ایم؛ این از مظلومیت ماست زیرا نخبگان سکونت کرده‌اند.

سردار حسین معروفی در همایش گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید در دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن تاکید بر اینکه دانشگاه باید از استحکام درونی برخوردار باشد افزود: برخی نخبگان ما نیز می گویند چرا جنگ را پس از بیت المقدس ادامه دادید که دلایل بسیاری دارد.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت ابهام‌زدایی و پاسخ به شبهات گفت: جوان ما اطلاع ندارد که پس از پذیرش قطعنامه، برخی مناطق ما هنوز در اختیار دشمن بود؛ اواخر تیر ۶۷ قطعنامه را پذیرفتیم اما عراق با بیش از ۲ هزار تانک به ما حمله کرد و پل را گرفت.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، سردار معروفی با طرح این سوال که هوشمندی جامعه ما از چیست؟ بیان کرد: ملت ما هوشمند است لذا امام خمینی (ره) مذاهب، گروه های سیاسی و همه احزاب را مدیریت کرد و انقلاب شد.

وی افزود: همه اقوام ما در جنگ تحمیلی مشارکت داشتند، جنگیدند و اسیر شدند؛ در جریان هسته ای نیز ملت ما کنار انقلاب ایستاد، همانطور که در جریان ۹ دی پیروز میدان، مردم بودند و تاریخ را عوض کردند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با تاکید بر اینکه دانشگاه های ما باید استحکام درونی یا درون‌رزم قوی داشته باشند گفت: اگر فرزندان و دانشجویان درون رزم قوی داشته باشند، برون رزم آنان نیز تقویت می‌شود.

وی افزود: استحکام درونی دانشگاه ‌کلیدی ترین نقش در این عرصه است و استحکام‌ درونی با نگاه تراز انقلاب اسلامی مصونیت به بار می‌آورد.

سردار معروفی اظهار داشت: جامعه را باید به حرکت درآورد؛ ما هنوز در نظام تعلیم و تربیت مشکل داریم اما به سمت اصلاح جامعه می‌آییم و حتی در این زمینه علت یابی نکردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: درون رزم به معنی استحکام الهی است؛ نمی توان جامعه را از درون استحکام ندهیم و در مقابل دشمن بگوییم مصون و مستحکم شدیم.

وی ادامه داد: در کوره آتش جنگ تحمیلی گاهی جسم می رفت و روح نمی رفت؛ گاهی روح می رفت و جسم نمی ماند و به شکست می انجامید لذا تا اساتید ما درون رزم قوی نداشته باشند نمی‌توانند برون رزم باشند.

سردار معروفی افزود: عملیات روانی در تمامی عرصه ها وجود دارد لذا باید به استحکام خود بپردازیم.

تخریب فرندان انقلاب در فضای مجازی

وی در ادامه گفت: نکته دیگر تزریق امید به جامعه است؛ اگر نخبگان اساتید و دانشجویان در این زمینه حرکت نکنند، هرقدر هم تلاش کنیم موفق نمی شویم زیرا نخبگان باید صحنه را مراقبت کنند که دشمن موج سواری نکند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: بیشترین افرادی که در فضای مجازی تخریب می شوند فرزندان انقلاب هستند.

وی در ادامه به فعالیت های مختلف سپاه برای حل مشکلات و با اشاره به ورود به موضوع آرد گفت: در اجرای این طرح مردم ما را حمایت کردند و در واقع به صورت عملیاتی به کف جامعه کشیده شد.

سردار معروفی ادامه داد: مردم پای انقلاب خود ایستاده اند، ما باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و ابتدا نخبگان وارد صحنه امیدآفرینی در جامعه شوند.

اعتبار دانشجو به مطالبه گری است

وی در ادامه با بیان اینکه چه کسی گفته که دانشجو نباید سیاسی باشد اظهارداشت: دانشجویی که سیاسی نباشد، دانشجو نیست؛ اگر فردی جلو مطالبه‌گری دانشگاه را بگیرد، من (بسته به مسئولیت و اقتضا) در آنجا را قفل می زنم؛ اعتبار دانشجو به مطالبه، طرح نیاز جامعه و پویایی است.

نگاه لیبرال می خواهد وارد استان کرمان شود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین بیان کرد: نگاه لیبرال خزنده می خواهد وارد استان کرمان شود و فاصله طبقاتی ریشه در این فضا دارد؛ این نگاه پوسیده باعث شده که اکنون این میزان فقر را در استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حاج قاسم نگاه حزبی و گروهی نداشت تصریح کرد: امام امروز همان امام دیروز است با شرایط پیچیده تر جامعه و وجود فتنه.

در جبهه انقلاب بسیج شویم

سردار معروفی ابراز داشت: جهاد تبیین راه مقابله با دشمن است زیرا دشمن امروزه حقیقت انقلاب را وارونه جلوه می دهد؛ جهاد تبیین یک گفتمان است و نگذارید دشمن حقیقت انقلاب را وارونه جلوه دهد.

کادرسازی در کرمان ضعف دارد

فرمانده سپاه ثارالله کرمان در ادامه با بیان اینکه کادرسازی در کرمان یک ضعف است گفت: ما استعدادها را کشف و توانمند نکردیم؛ همچنین به آنان اختیار ندادیم و انجام این کار توسط دانشگاه باید اجرایی شود؛ باید پشت دانشگاه باشیم که فرزندان ما زمین نخورند.

وی با بیان اینکه رابطه دانشگاه و صنعت چیست و چرا صنعت ما دانشگاه را نمی پذیرد و چرا دانشگاه به آن ورود نمی کند؟ تصریح کرد: اینها ضعف مدیریت ماست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بخش دیگری از سخنان با اشاره به مشکلات این منطقه از جمله ضرورت تغییر الگوی کشت گفت: ما اگر دور استان کرمان دیوار بکشیم، می توانیم مشکل نهاده دامی را در جنوب استان رفع کنیم؛ اگر این کار انجام نشده، چرا مدیرجهاد کشاورزی جنوب را عزل نمی کنید و مماشات می کنید؟

وی همچنین تصریح کرد: اندیشه شهید سلیمانی، استفاده از فرصت ها در تولید قدرت نرم بر محور وحدت و مردمی کردن برنامه ها بایستی در دستور کار باشد و امسال پیش بینی می شود ۵۰۰ موکب مردمی با نزدیک به ۷۰۰ هزار زائر غیرایرانی در استان کرمان داشته باشیم لذا در این زمینه کمک دانشگاهیان را نیاز داریم. 

تولید دانش در کرمان باید به ثروت تبدیل شود

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این نشست گفت: دانشجویان افسران جنگ نرم کشور هستند؛ باید دانشجویان را به صورت عملی ماندگار کنیم و از ظرفیت دانش آنان نهایت بهره را برای استان و کشور ببریم زیرا پشت میزنشینی دیگر ضرورتی ندارد.

حسین اکبری‌فرد افزود: دانشجویان ظرفیتی بزرگ در اقتصاد کشور دارند که باید شناخته و استفاده شود.

وی بیان کرد: دغدغه دانشگاه شهید باهنر کرمان این است که خدمت به جامعه را بویژه در زمان فرمان رهبری، در حوزه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین پیگیری کنیم؛ اگر دانش بنیان نتواند به تولید برسد در شرایط کنونی اثرگذاری ندارد لذا تولید دانش باید به ثروت تبدیل شود.

این مسئول ابراز داشت: باید زنجیره دانش را از تبدیل ایده به تولید داشته باشیم؛ بسیاری از دانشگاهیان در صنعت مس و فولاد کارهای بزرگی انجام و نشان دادند که ما می توانیم استقلال داشته باشیم.

در این آیین علی منظری توکلی به عنوان دبیر شورای راهبردی بسیج هیات اندیشه ورز سپاه ثارالله استان کرمان، علی عارفی مسول هیات اندیشه ورز سازمان بسیج اساتید سپاه ثارالله استان کرمان، علیرضا مردای مدیر بازرسی، اکرم باغخانی به عنوان مدیر دفتر مطالعات زنان و خانواده، سمیه عسکرپور مدیر دفتر رسانه و ارتباطات و یاسر سالاری مدیر ثبت تربیت و آموزش بسیج اساتید سپاه ثارالله استان کرمان معرفی شدند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.