جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1401/03/02
کدخبر :66013
20
چاپ :

فرزندآوری و جوانی جمعیت ضرورت کنونی جامعه است

امام جمعه بم فرزندآوری و جوان شدن جمعیت را ضرورت کنونی جامعه براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: امروز فرهنگ فرزندآوری باید در بین مردم و خانواده‌ها ترویج یافته و نهادینه شود.

 حجت الاسلام و المسلمین قاسم دانشی در همایش ایران جوان بمان بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در جمع فعالان حوزه جمعیت، تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده یکی از مهمترین فرایض مسئولان و آحاد مردم است.
وی افزود: اصل قضیه جمعیت آوری بسیار ضروری است ولی بیش از آن که در بحث افزایش جمعیت، مشکلات اقتصادی مطرح باشد مشکل فرهنگی و باورمان است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بم ادامه داد: همه آنهایی که به فرزندآوری اقدام نمی کنند، مشکل مالی و تربیت فرزند را اشاره می‌کنند در صورتی که اگر از لحاظ اقتصادی درآمد فرد چند برابر شود باز هم به فکر فرزندآوری نیستند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل عمده مسایل و مشکلات اقتصادی نیستند هر چند به جای خود باید به این موارد هم توجه شود.

حجت الاسلام دانشی تمسّک جستن به انبیاء الهی و قرآن را راهکاری مهم برای تقویت و پیاده‌سازی فرهنگ دانست و افزود: امروز فرهنگ غلط فرزند کمتر، زندگی بهتر باید با تمسک به سیره و روش ائمه اطهار(ع) از بین برود.

امام جمعه بم اظهار کرد: بیشتر باید باورها و فکرها تغییر کند و بدانیم اگر به همین رویه تداوم پیدا کند در ۲۰ سال آینده کشور با بحران روبرو خواهد شد.

وی عنوان کرد: اگر کشور با بحران جمعیت روبرو شود در روز قیامت در برابر اهل بیت پاسخی نخواهیم داشت.

همایش ایران جوان بمان و هفته ملی جمعیت با موضوع "خانواده، فرزند آوری و افزایش جمعیت" با هدف اقناع سازی افکار عمومی در خصوص رشد جمعیت و ارائه راهکارهای تشویق زوجین برای فرزند آوری توسط دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد و از افرادی که در سال ۱۴۰۰ ازدواج و فرزند آوری کردند از طرف دانشگاه علوم پزشکی با اهدای لوح و کارت هدیه تقدیر شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.