پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1402/07/27
کدخبر :94943
12
چاپ :

فردا؛ آغاز عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران در راین کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران با حضور معاون وزیر صمت در بخش راین خبر داد.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی در تشریح این خبر اظهار کرد: از سال گذشته پیگیری‌های لازم برای ایجاد بزرگترین ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر از طرق ایجاد شهرک‌های تخصصی در دستور کار قرار گرفت و با توجه به اینکه شهرستان کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی و تابش نور خوشید از وضعیت منحصربفردی برخوردار است، اقدامات لازم به منظور اخذ مجوز برای ایجاد بزرگترین شهرک تخصصی برق تجدیدپذیر کشور در شهر راین در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: در ابتدا هماهنگی با سازمان شهرک‌های صنعتی انجام و موافقت این مجموعه و پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز در سطح ملی و استانی دنبال شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: موافقت برای واگذاری زمین و اخذ مجوزهای زیست‌محیطی که بیشترین زمان را به خود اختصاص داد و سایر زیرساخت‌های مرتبط و مجوزهای مربوطه در هفته جاری به پایان رسید و فردا ۲۷ مهرماه با حضور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان شهرک‌های صنعتی عملیات اجرایی این طرح در راین آغاز خواهد شد.

وی افزود: این ظرفیت در قالب تولید حدود ۴۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار در شمال شرقی راین بنا خواهد شد که با توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نرخ بازده بالا پیش بینی می‌شود، کل مجموعه اختصاص یافته از طریق متقاضیان بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گیرد.

پورابراهیمی ادامه داد: این ظرفیت می‌تواند علاوه برایجاد اشتغال در راین، این شهر را به شهر نمونه انرژی خورشیدی در کشور تبدیل کند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.