يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/02/21
کدخبر :47196
24
چاپ :

عملیات اجرایی طرح های آبخیزداری بنیاد علوی در جنوب کرمان آغاز شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی طرح های آبخیزداری بنیاد علوی در این منطقه خبر داد

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی طرح های آبخیزداری بنیاد علوی در این منطقه خبر داد.

حمزه احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها در حوزه آبخیز مارز شهرستان قلعه گنج با مشارکت اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان و بنیاد علوی انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: این طرح ها با حجم چهار هزار و ۲۰۰   مترمکعب عملیات سنگی ملاتی با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال در ۲روستای دریچه و بردیال شهرستان قلعه گنج اجرایی شد.

احمدی به اهداف طرح های آبخیز داری اشاره کرد و تقویت سفره های آب زیر زمینی، جلوگیری از بروز سیلاب های ویرانگر و خسارت ناشی از آن، افزایش تولیدات مرتعی و دامی را از اهداف این طرح برشمرد.

وی جلوگیری از مهاجرت های بی رویه روستائیان، بهبود اشتغال و ارتقاء سطح درآمد روستائیان و آبخیزنشینان، مهار و کنترل آب های زیرزمینی و تقویت منابع آب موجود را از اهداف دیگر اجرای طرح های آبخیزداری اعلام کرد.

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان اظهار داشت: براساس تفاهم نامه بین این اداره کل و بنیاد علوی در راستای اجرای طرح های آبخیزداری مشترک شاهد اغاز عملیات اجرایی طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در حوزه آبخیز مارز واقع در روستاهای دریچه و بردیال شهرستان قلعه گنج بودیم.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.