جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1400/02/05
کدخبر :46115
46
چاپ :

ضرورت ورود جهاد دانشگاهی به چالش های حوزه صنعت و معدن در جنوب کرمان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: ورود جهاددانشگاهی به بخش صنعت برای برطرف شدن چالش های پیش رو یک ضرورت است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: ورود جهاددانشگاهی به بخش صنعت برای برطرف شدن چالش های پیش رو یک ضرورت است.

"مسلم مروجی" عصر امروز چهارم اردیبهشت ماه در دیدار با مدیر دفتر جهاد دانشگاهی جنوب استان کرمان اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی با سازمان صمت در دوره مدیریت سابق همکاری خوبی داشتند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت و از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نخواهیم کرد.

وی همکاری با مدیریت جدید را به صورت تخصصی در حوزه صنعت و معادن خواستار شد و افزود: سازمان صمت از وضعیت روشن و با برنامه های مشخص و کارشناسی برخوردار است و حوزه صنعت از جمله چالش هایی است که ورود جهاددانشگاهی را می طلبد.

مروجی انجام مطالعات و پژوهش در توسعه صنایع جانبی بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ظرفیت طرح های فنی و اقتصادی موجود است و جهاددانشگاهی باید به صورت علمی وارد عمل شده تا اینکه از گردش مالی میلیاردی بخش کشاورزی برای تامین زیرساخت استفاده شود.

وی همچنین تجارت در بخش کشاورزی را از دیگر مولفه هایی عنوان کرد که تا کنون مغفول مانده و گفت: با توجه به اینکه تولیدات جنوب کرمان تازه خوری هستند لذا در این زمینه جای کار وجود دارد و جهاددانشگاهی با ظرفیت سنجی علمی می تواند در ارائه چالش ها و راهکارها برای تغییر الگوی کشت برنامه ها و طرح های خود را ارائه بدهد.

رییس سازمان صمت جنوب کرمان با اشاره به پتانسیل های معدنی در این منطقه از آمادگی لازم جهت هر گونه همکاری در این راستا خبرداد و افزود: بر این اساس قدم های معدنی قابل توجه ای برداشته شده اما باید به روند کار سرعت بخشید.

وی از معادن کرومیت، تیتانیوم، سنگ های ساختمانی و ... به عنوان یک زیرساخت مهم جهت هر گونه همکاری یاد کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر "بهزاد جعفری" مدیر دفتر جهاددانشگاهی جنوب کرمان نیز در این دیدار با اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه های پژوهشی و آموزشی گفت: طبق برنامه ششم توسعه، همکاری معادن با نهادهای پژوهش محور بابت افزایش ظرفیت بهره وری، باعث صرفه جویی در حقوق دولتی  می شود و از طرفی نیز اشتغال و تولید را به همراه دارد.

وی از جنوب کرمان به عنوان یک قابلیت معدنی یاد کرد و افزود: در راستای نگاه مدیریت جهاددانشگاهی استان کرمان به بخش معادن آماده هر گونه همکاری در این حوزه هستیم.

جعفری با اشاره به وجود ظرفیت هایی همچون معدن آسمینون، فاریاب، تیتانیوم و ... خواستار فراهم کردن زیرساخت های لازم در مباحث آموزشی و افزایش بهره وری شد و گفت: ظرفیت جهاددانشگاهی در کنار معادن می تواند نتایج قابل قبولی را به همراه داشته باشد.

وی همچنین از آمادگی لازم جهت برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان و کسانی که در واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند خبر داد و گفت: آماده هرگونه تعامل آموزشی و پژوهشی در حوزه صنعت و معدن با به کارگیری نیروی انسانی کارآمد و متخصص هستیم.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.