پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1400/10/27
کدخبر :61822
47
چاپ :

صدور مجوز جدید برای پروژۀ فاضلاب همچنان ممنوع است

پروژه‌ی فاضلاب شهر کرمان که توسط هفت پیمانکار در حال اجراست، بنا به ارزیابی شورا، به معابر شهر آسیب زیادی زده است.شورای شهر هفته‌ی گذشته اعلام کرد که تا زمانی مجریان پروژه،آسفالت معابر را انجام ندهند.

منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران شورا اعلام کرد که به نظر می‌رسد مقداری کار سرعت گرفته و بهتر از قبل شده است. محمد امینی‌زاده، رئیس کمیسیون حقوقی شورا اما گفت که هیچ اصلاحی انجام نداده‌اند و خطاب به شهردار اعلام کرد که اگر مجوز به حفاری فاضلاب بدهید، خلاف کرده‌اید. شهردار کرمان در پاسخ گفت: «ما امکان توقف پروژه‌ای در مقیاس کلان را نداریم و به صلاح هم نیست. ضمن اینکه در 10 روز گذشته مجوز حفاری جدید ندادیم ولی تحت فشار هستیم. به ما بگویید چه درصدی را اگر اصلاح کنند، قابل قبول است و می‌توانیم مجوز بدهیم؟».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای‌کرمان، رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌فرهنگی شورای  شهر کرمان روز دوشنبه 27 دی‌ماه در صحن علنی شورا در توضیح بیش‌تر در این‌باره گفت: «قرار شد مجوز حفاری‌های فاضلاب کنترل‌شده باشد. طی روزهای گذشته نیز با برخی دست‌اندرکاران پروژه جلساتی داشتیم. متعهد شدند سرعت کار را بالا ببرند. براساس گزارشاتی که مرتب برای بنده هم می‌فرستند، به نظر می‌رسد کار سرعت گرفته است که جای قدردانی دارد».

وی افزود: «زمانی که سرعت کار برای آسفالت و اصلاح معابر بالاتر برود، شهرداری همکاری می‌کند تا پروژه زودتر به‌سامان برسد».

محمد امینی‌زاده رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان نیز گفت: «از هفته‌ی گذشته تا زمانی که اصلاحات آسفالت را انجام نداده‌اند، به هیچ وجه تا مشکلات فعلی رفع نشده نباید مجوز دهیم و اگر شهرداری مجوز داده باشد، خلاف کرده است».

شهردار کرمان اما گفت: «ما امکان توقف پروژه‌ای در مقیاس کلان را نداریم و به صلاح هم نیست. زمانی را مشخص کنید تا اصلاحات را انجام دهند و بتوانیم بعد از آن، سریع مجوز بدهیم».

وی با بیان اینکه عدم صدور مجوز جدید باعث می‌شود که حجم بالایی کارگر و پول بیت‌المال معطل بماند، تاکید کرد: «شورا حدی را مشخص کند، به محض اینکه اصلاحات انجام شد، مجوز بدهیم».

امینی‌زاده اما گفت: «شما نشانه‌ای از اصلاح معابر می‌بینید؟ هیچ اصلاحی انجام نداده‌اند!».

وی در عین حال اظهار کرد: «هفت شرکت دارند حفاری را انجام می‌دهند؛ شهرداری بررسی کند شرکت‌هایی که عملکرد خوبی دارند و اصلاحات را انجام داده‌اند، اجازه‌ی حفاری بگیرند اما مواردی که اصلاح نکردند کار متوقف بماند».

به گفته‌ی فتح‌الله مویدی رئیس کمیسیون خدمات شهری اما معابر محدوده‌ی پارک نشاط را اصلاح کرده‌اند. منصور ایرانمنش هم تایید کرد که مجریان پروژه، تحرک بیش‌تر و جدی‌تری در این زمینه داشته‌اند.

وی سپس با اشاره به تاثیر بارندگی بر اجرای پروژه افزود: «بیش از هزار نفر در شهر به‌طور مستقیم در پروژه‌ی فاضلاب حضور دارند و نمی‌توان در زمان طولانی متوقف بماند. ضمن اینکه تعاملات بین‌بخشی نیز باید باشد. با نظر شهرداری موضوع پیگیری می‌شود و شورا به‌عنوان ناظر عالی عمل خواهد کرد».

محمدرضا کمساری عضو دیگر شورای شهر هم با بیان اینکه محاسن اجرای پروژه را می‌بینیم و نگاه غیرمنصفانه نداریم، اظهار کرد: «اما وقتی پروژه‌ای اجرا می‌شود نباید معابر از دست برود؛ این اتفاق اما دارد رخ می‌دهد. داریم معابر شهر را از دست می‌دهیم و آسیب به زندگی و خودروی مردم وارد می‌کنیم که قابل چشم‌پوشی نیست».

وی افزود: «پیشنهاد بنده این است که تا پایان پروژه نظارت شورا به‌طور جدی ادامه یابد».

در ادامه، سعید شعرباف‌تبریزی شهردار کرمان با بیان اینکه در 10 روز گذشته مجوز جدیدی به پروژه نداده‌ایم، اظهار کرد: «اما فشار زیادی هست. به هر حال، مجریان پروژه به مردم هم قول‌هایی داده‌اند. به ما بگویید چه درصد اصلاح کنند می‌توانیم مجوز بدهیم؟ بگویید تا حدی موضوع قابل قبول شده است که مجوز را صادر کنیم. زمانی هم برای گزارش‌دهی تعیین کنید».

وی ادامه داد: «گزارشی از عملکرد هفت پیمانکار پروژه براساس گزارشات 137 مردمی داریم که نشان می‌دهد نارضایتی از سه پیمانکار بالاست».

وی با بیان اینکه کل آسفالت محله سرآسیاب معطل پروژه‌ی فاضلاب است، بر حل مشکلات از سوی متولیان پروژه تاکید کرد.

در پایان، ایرانمنش گفت: «مجریان پروژه، کارهای عقب‌مانده را انجام دهند، شهرداری بررسی می‌کند و تصمیم جدید برای مجوزها خواهیم گرفت».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.