پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1403/01/29
کدخبر :105257
0
چاپ :

شکارچیان ۴ رأس جبیر در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند

دادستان راور از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز و غیربومی در حوزه استحفاظی این شهرستان، خبر داد.

مجتبی استوارزاده در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: طی اخبار واصله مبنی بر شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در حوزه استحفاظی شهرستان راور، با تلاش ماموران گشت یگان حفاظت محیط زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی، دو نفر شکارچی غیرمجاز و مسلح غیربومی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه پس از دستگیری شکارچیان توسط دوستداران محیط زیست، پرونده قضایی تشکیل و در این عملیات تعداد سه قبضه سلاح و همچنین لاشه چهار رأس جبیر نیز کشف و ضبط شد، اظهار کرد: در حین بازپرسی از متهمان، شکارچیان به بزه ارتکابی خود اقرار نموده و در این خصوص قرار تامین کیفری متناسب صادر شد.

استوارزاده افزود: مطابق با ماده ۱۳ قانون صید و شکار و همچنین قانون مجازات اسلامی برای شکار حیوانات وحشی و اقدامات علیه محیط زیست، مجازات حبس از ۹۱ تا سه سال و همچنین جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

دادستان راور در پایان گفت: با توجه به اینکه گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض انقراض متعلق به زمان خاصی نبوده و تمامی نسل های آینده نیز باید از وجود آنها منتفع شوند، لذا این مرجع قضایی به عنوان حافظ منافع عمومی هیچ گونه اغماض و مماشاتی را در برخورد با متعرضان به محیط زیست نخواهد داشت و به شدت با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد ذاشت.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.