يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/03/29
کدخبر :48533
37
چاپ :

شهردار یکصد رشته صنایع دستی در کرمان آموزش داده می‌شود

شهردار کرمان گفت: هم اکنون یکصد رشته آموزشی در ۲۵ فرهنگ‌سرا و خانه‌های فرهنگ توسط شهرداری با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،شهردار کرمان گفت: هم اکنون یکصد رشته آموزشی در ۲۵ فرهنگ‌سرا و خانه‌های فرهنگ توسط شهرداری با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود.

سیدمهران عالم‌زاده  روز شنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: اگر در این دوره، تغییر و تحولی در شهر می‌بینیم، ناشی از همراهی و حمایت شورای اسلامی شهر منسجم و متشکل از نمایندگان کارشناسی بوده که از طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری حمایت کردند.

شهردار کرمان ادامه داد: اگر شورا از برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرداری پشتیبانی کند، شهرداری هم به‌عنوان تسهیل‌کننده می‌تواند از فعالیت سایر ارگان‌های دولتی و خصوصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی حمایت کند.

عالم‌زاده بر توسعه رشته های صنایع دستی به عنوان زمینه ساز اشتغال خرد و پایدار تاکید کرد و اظهار داشت : صنایع دستی، ترکیب هنر و صنعت است؛ همان‌طور که رشتۀ معماری، ترکیب مهندسی و هنر است، صنایع دستی هم از درآمیختن خلاقیت و هنر با ابزار و فن تشکیل شده است.

وی، صنایع دستی را یک هنر و صنعت با نقش هویتی و فرهنگی، توصیف کرد و یادآور شد: عدم نیاز به سرمایه‌گذاری کلان در صنایع دستی، از ویژگی‌های این هنر است که بدون نیاز به سرمایه‌های بزرگ در کارگاه‌های کوچک و حتی منازل می‌شود به تولید محصول اقدام کرد.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه فعالیت در عرصۀ صنایع دستی به‌دلیل بوم‌آورد و در دسترس بودن مواد اولیه، ارزش افزودۀ بالایی دارد، افزود: رونق تولیدات مس، فرش و پته در کرمان، به‌دلیل استفاده از مصالح بومی بوده که بها دادن مجدد به این تولیدات می‌تواند ما را به خودکفایی برساند.

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: رونق صنایع دستی می‌تواند نقش و تأثیر فراوانی در رشد اقتصادی هر شهر و جامعه‌ای داشته باشد و صادرات محصولات آن، ارزش افزوده مضاعفی را ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: شهرداری کرمان همچنین در زمینۀ حمایت از فعالان صنایع دستی با مشارکت در بازاریابی تولیدات آن‌ها به راه‌اندازی پویش های مختلف فروش و ساخت مستندهای مختلف ازجمله مستند پته کرمان اقدام کرده است.

عالم زاده  با اشاره به تلاش برای معرفی فرش کرمان، خاطرنشان کرد: شهرداری همچنین با اداره‌کل میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی استان جهت ثبت کرمان به‌عنوان شهر ملی صنایع دستی، مشارکت داشته که موجب جذب کمک‌های کشوری و فراهم‌سازی زمینۀ ثبت جهانی کرمان به‌عنوان شهر صنایع دستی می‌شود.

شهردار کرمان با اشاره به راه‌اندازی بازارچه‌های محلی، باززنده‌سازی و راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی 'قلعه‌محمود' با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی استان، بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های صنایع دستی کشور با عنوان 'دست‌آفرین' با همکاری صندوق ملی کارآفرینی و شهرداری کرمان، ظرف روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد که راه‌اندازی این فروشگاه به فروش بیشتر تولیدات صنایع دستی و تبادل آثار در سطح ملی و تقویت بازار صنایع دستی کرمان کمک خواهد کرد.

برچسب ها : شهردار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.