يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/02/09
کدخبر :46390
31
چاپ :

شهر کرمان بیش از هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد

استاندار کرمان گفت: شهر کرمان جزء بحرانی ترین مراکز استان‌ها در کشور است و در پیک مصرف هزار تا هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم که امسال بیش از این خواهد بود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، استاندار کرمان با بیان اینکه در مرکز و برخی شهرستان‌های این استان تنش آبی وجود دارد گفت: شهر کرمان جزء بحرانی ترین مراکز استان‌ها در کشور است و در پیک مصرف هزار تا هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم که امسال بیش از این خواهد بود.

 علی زینی وند شامگاه چهارشنبه در نشست پیرامون پروژه های آبی استان کرمان افزود: پروژه هایی که از قبل برای تامین آب تعریف شده، اما فعلا نمی توان روی آن ها حساب کرد لذا درصدد راهکاری هستیم تا بتوان در کوتاه ترین زمان به یک آب پایدار برسیم و از بحران عبور کنیم.

وی تصریح کرد: آب انتقالی خلیج فارس آب قابل آشامیدن، قابل توجه و اضافه بر صنعت است و آماده هستیم و می خواهیم با کمک سرمایه گذار به کرمان هم برسد.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان  نیز با ارائه گزارشی از پروژه های آبی این استان گفت: پروژه خط انتقال آب به شمال کرمان در بخش نخست ۲۷۰ کیلومتر از کرمان تا انار است و ۳۷ کیلومتر آن اجرا شده است.

علی رشیدی نژاد افزود: ۹۰ کیلومتر از این پروژه تا محل تلاقی خط انتقال آب خلیج فارس است که درصددیم به صورت اضطراری انجام شود.

استاندار کرمان در ادامه رایزنی‌های فشرده ۲ هفته اخیر در رابطه با خشکسالی و تامین آب آشامیدنی کرمان با وزیر نیرو و برخی معاونان این وزارتخانه دیدار و گفت‌ و گو  کرد و راهکارهای سرعت بخشیدن و روش‌های تامین مالی پروژه مورد بررسی قرار گرفت و توافقات لازم به عمل آمد.
همچنین زینی وند در ادامه پیگیری‌های ویژه برای تأمین اعتبار انتقال آب آشامیدنی از کرمان و شهرهای شمالی این استان از خط خلیج فارس با رییس سازمان برنامه‌ و بودجه نیز دیدار کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه با تأیید وضعیت بحرانی ناشی از خشکسالی، برای تأمین اعتبار این طرح قول مساعد داد و دستور آنی صادر کرد.

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.