جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1400/04/09
کدخبر :49578
34
چاپ :

شرکت ملی صنایع مس بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد پروژه در دست اقدام دارد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه این شرکت بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد تومان پروژه را آغاز کرده است گفت: شرکت مس با اجرای این طرح ها طی چهار سال آینده جز ۱۰ شرکت برتر جهان خواهد بود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه این شرکت بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد تومان پروژه را آغاز کرده است گفت: شرکت مس با اجرای این طرح ها طی چهار سال آینده جز ۱۰ شرکت برتر جهان خواهد بود.

اردشیر سعدمحمدی عصر سه شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی احداث ۲ مدرسه تمام هوشمند در سرچشمه افزود: با وجود نیروهای شایسته می توان تحول را در هر زمینه ای ایجاد کرد، لذا نیروی انسانی را باید به صورت شایسته پرورش داد و هزینه کردن در راستای تعلیم نیروی انسانیِ سودمند، بسیار مفید است و در راستای پیشبرد اهداف کشور، با نیروی شایسته، مسیر درست انتخاب می شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم مدرسه هوشمند به‌گونه‌ ای برنامه‌ریزی و هدایت شود که بتواند جوانانی را پرورش دهد تا در همه زمینه ها مایه افتخار نظام و کشور باشند.

سعدمحمدی بیان کرد: شرکت مس نیز با وجود نیروهای متخصصص داخلی مسیر خوبی را طی می‌کند چنانچه این شرکت ۱۰۲ هزار میلیارد تومان پروژه را آغاز کرده و یکی از این پروژه ها قرار است ۲ کارخانه ۳۰۰ هزار تنی در سرچشمه احداث شود که  امیدواریم جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا در تولید مس ظرف چهارسال آینده قرار بگیریم.

وی بیان کرد: همه این موفقیت‌ ها بیانگر استفاده از نیروی انسانی شایسته است و همه ما موظفیم این نیروی انسانی شایسته را در همه ابعاد اعم از  بعد تعهد، اخلاقی، دینی و تخصص درست پرورش دهیم که همه این‌ها در کنار هم می‌تواند موجب موفقیت شود.

امام جمعه کرمان نیز در این آئین اظهار کرد: فرهنگ و دانش یعنی تعلیم و تربیت زیرمجموعه هر اتفاق مثبتی در هر منطقه است.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی ‌سلیمانی ادامه داد: تولید در مجتمع مس با دست دانشمندانی رقم می‌خورد که سال‌ها در کلاس‌های درس آموزش و پرورش، مدرسه و دانشگاه تحصیل کرده و متخصص شدند تا فکر و اندیشه و ذهن آنها خلاقیت پیدا کند و این حرکت‌های بزرگ ملی و فراملی را رقم بزند.

وی تصریح کرد: مدرسه کانون پرورش انسان‌های شایسته و متخصصی است که می‌توانند هر قصه مثبتی در حوزه‌های مختلف پیشرفت کشور رقم بزنند.

حجت الاسلام علیدادی‌ سلیمانی اظهار داشت: شرکت مس فراتر از محدوده ماموریت خود به کشور کمک می‌کند و بزرگترین خدمت این شرکت کمک به رونق اشتغال است.

معاون اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان نیز عنوان کرد: ۲ مجتمع ۱۲ کلاسه قرار است در سرچشمه از توابع رفسنجان احداث شود، یک مجتمع با زیربنای ۱۳۰۷ متر مربع و یک مجتمع یک هزار و ۶۴۷ متر مربع زیربنا دارد که در دوره دبستان و متوسطه اول هر کدام با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه ساخته می‌شوند.

محمدرضا فرحبخش ادامه داد: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ متر است و در شهرستان رفسنجان پنج متر است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه با کمبود سرانه و نیز با بافت فرسوده مدارس هم مواجه هستیم این سرانه ‌در شأن و منزلت شهرستان رفسنجان با این منابع و خیران شایسته نیست.

معاون اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان تصریح کرد: دولت به ازای مشارکت ۵۰ درصدی خیران در ساخت مدارس، ۵۰ درصد مابقی هزینه تکمیل این مدارس را بر عهده می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در استان از سوی خیّران داشتیم که چهار میلیارد تومان سهم صنعت استان کرمان بوده است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.