دوشنبه24 ارديبهشت 1403     Monday, May 13, 2024
1400/01/16
کدخبر :45365
34
چاپ :

سمپوزیوم مجسمه سازی آثار ارزشمندی برای شهر کرمان به جا خواهد گذاشت

شهردار کرمان گفت: سمپوزیوم مجسمه سازی آثار ارزشمندی برای شهر کرمان به جا خواهد گذاشت و در آینده می توانیم از شهر کرمان به عنوان یک گالری یاد کنیم که گردشگران در کنار آثار هنری حضور پیدا کنند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،شهردار کرمان گفت: سمپوزیوم مجسمه سازی آثار ارزشمندی برای شهر کرمان به جا خواهد گذاشت و در آینده می توانیم از شهر کرمان به عنوان یک گالری یاد کنیم که گردشگران در کنار آثار هنری حضور پیدا کنند.

"سیدمهران عالم زاده" عصر امروز 15 فروردین ماه در آیین افتتاح چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی کرمان اظهار کرد: وجه تمایز و رسالت یک شهر به هویت تاریخ، فرهنگ، هنر و معماری آن شهر است.

وی افزود: آنچه که یک شهر را متفاوت می کند، ویژگی های فرهنگی، اصحاب فرهنگ و هنر، معماری و تاریخ آن شهر است و آثارش در کتاب های تولید شده، آثار هنری و موسیقی آن جامعه نمودار می شود.

عالم زاده تصریح کرد: هر دوره معاصر یک دوره از تاریخ آینده هر شهر است و امروز معماری و شهرسازی متفاوتی که در شهر کرمان بروز می کند و مبلمان و المان هایی که ساخته می شود، در آینده به عنوان بخشی از تاریخ این دوره به قضاوت گذاشته می شود و وظیفه داریم در هر دوره تاریخی چیزی بر شهر بیفزاییم که قطعا فقط ساختمان نیست و در حوزه فرهنگی موضوعات مختلفی باید پیگیری کنیم.

شهردار کرمان بیان کرد: برای ارتباط موثر و مفید با هنرمندان و افزودن به شهر کرمان سمپوزیوم مجسمه سازی را برگزار کردیم که در سطح بسیار خوبی با حضور هنرمندان برگزار می شود و استفاده از سنگ و مس در خلق آثار از ویژگی های این دوره سمپوزیوم مجسمه سازی کرمان است.

وی افزود: سمپوزیوم مجسمه سازی کرمان آثار ارزشمندی برای شهر کرمان به جا خواهد گذاشت و در آینده می توانیم از شهر کرمان به عنوان یک گالری یاد کنیم که گردشگران در کنار آثار هنری حضور پیدا کنند.

عالم زاده تصریح کرد: در مرحلۀ اول با اعلام فراخوان کشوری، 22 اثر ارسالی به این سمپوزیوم توسط داوران انتخاب شد که بعد از ساخت ماکت و ارسال آن به دبیرخانۀ سمپوزیوم و داوری، 12 اثر طی دورۀ برگزاری سمپوزیوم اجرا خواهد شد.

، "محمدرضا علیزاده" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: فرهنگ و هنر هر شهر روح آن شهر است که در یک جامعه مدنی شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه خانه هنرمندان کرمان در پایان سال 99 افتتاح شد، افزود: نخستین رویداد رسمی شهرداری در سال جدید نیز فرهنگی هنری است که استمرار آن رویدادها سیما و منظر شهر را تغییر می دهد.

علیزاده تصریح کرد: سبقه فعالیت کرمان در حوزه هنرهای تجسمی و به ویژه مجسمه سازی در کشور سرآمد است؛ فردی مانند استاد صنعتی و بعد از تهران دومین گنجینه هنرهای تجسمی را در کرمان داریم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.