دوشنبه24 ارديبهشت 1403     Sunday, May 12, 2024
1400/08/03
کدخبر :58313
25
چاپ :

سرپرست معاونت هنری وزارت ارشاد سیاست‌زدایی از فرهنگ رویکرد جدی ماست

سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست‌زدایی از حوزه فرهنگ سیاست و رویکرد جدی این وزارتخانه است که ان‌شاءالله در برنامه ها عملی خواهد شد.

 محمود شالویی در آیین پایانی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان افزود: تمرکززدایی جزو اولویت های دولت جدید است و با توجه به ظرفیتی که کرمان دارد حتما میزبان رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری خواهد بود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی همچنین از تثبیت و استقرار دبیرخانه دایمی جشنواره موسیقی نواحی ایران در استان کرمان خبر داد و تاکید کرد: به یقین استان کرمان این ظرفیت را دارد که چنین رویدادی را برای همیشه میزبانی کند؛ آنچه را که ما اینجا دیدم این بود که بخوبی از عهده این میزبانی برآمده است و هیچ تردیدی نباید باشد که چنین رویدادی در کرمان برگزار شود.

سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آمیختگی نام جشنواره موسیقی نواحی با وحدت بیان کرد: موضوع وحدت هم در حکمت و عرفان و هم در ادبیات عرفانی اهمیت دارد؛ شاید در نگاه تنوع زیادی داشته باشند اما در نهایت یکی هستند و کثرت در ظاهر است و جز وحدت چیزی نداریم.  

شالویی در ادامه با اشاره به شعار این دوره از جشنواره موسیقی نواحی با عنوان «وحدت در کثرت اقوام» گفت: انتخاب این شعار تدبیر مناسبی برای این جشنواره بوده است زیرا درست است که ایران اقوام مختلف و زیادی دارد اما همه چنان با هم هستند و وحدت دارند که قابلیت گسستگی در بین آنها وجود ندارد.  

وی تاکید کرد: همانطور که همدلی از هم زبانی بهتر است این اقوام پیوند قلبی بایکدیگر دارند و همه این همدلی اقوام ایرانی در هنر نمایان است.  

سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بهترین موسیقی در دل قبایل و عشایر است، هدف ما موسیقی اصیل است و به تعبیر مقام معظم رهبری هرچیزی با هنر عجین شود ماندگار خواهد شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.