جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1403/01/28
کدخبر :105090
0
چاپ :

سال گذشته ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از استان کرمان طرد شدند

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری کرمان گفت: طی سال گذشته ۸۵ هزار نفر از اتباع افغانستانی فاقد مجوز اقامت از استان کرمان به کشورشان بازگردانده شدند.

روح‌الله خضری‌پور  اظهار کرد: موضوع مهاجران و پناهجویان یک مسئله انسانی است و این نکته حائز اهمیت است که اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان کرمان وجود ندارد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، خضری‌پور افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون هیچگونه مجوز اقامت جدیدی از جانب اداره کل امور اتباع استانداری کرمان برای اقامت اتباع خارجی داده نشده و بعضاً مجوزهای قبلی تمدید شده و تعداد قابل توجهی از افراد فاقد مجوز اقامت نیز به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

وی تصریح کرد: در این راستا ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با همکاری فراجا از استان طرد شده و این برنامه با جدیت در سال جاری نیز ادامه دارد، در نتیجه استان کرمان برای حضور غیرمجازها ناامن شده است.

خضری‌پور گفت: امیدواریم شرایط کشور افغانستان برای بازگشت حداکثری مهاجرانی که حدود چهار دهه میهمان جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، فراهم شود و این افراد بتوانند پس از بازگشت در آبادانی میهنشان موثر باشند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.