دوشنبه31 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1399/12/25
کدخبر :44516
29
چاپ :

سازمان های مردم نهاد طرح های نوآورانه در امر پیشگیری از اعتیاد ارائه دهند

استاتدار کرمان تاکید کرد: همه سازمان های مردم نهاد طرح های کارشناسی برای امر پیشگیری در اعتیاد ارائه دهند و ما از بهترین طرح ها حمایت خواهیم کرد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،استاتدار کرمان تاکید کرد: همه سازمان های مردم نهاد طرح های کارشناسی برای امر پیشگیری در اعتیاد ارائه دهند و ما از بهترین طرح ها حمایت خواهیم کرد.

" علی زینی وند" صبح امروز ۲۵ اسفندماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: به نظر می رسد در امر مقابله با مواد مخدر و پیشگیری دچار تسلسل هستیم که این نشان هنده یک دور باطل است و متاسفانه هنوز در مواردی صحبت می کنیم که ساز و کار مراحل اول کار است نه سه یا چهار دهه کار و این مختص استان کرمان نیست.

وی ادامه داد: در امر مبارزه با مواد مخدر چند مقوله داریم که یکی از مهمترین آنها مقابله است و در مرحله بعد کار فرهنگی باید صورت گیرد.

استاندار کرمان با ابراز تاسف از اینکه در پیشگیری و درمان موفقیت چندانی نداشتیم تصریح کرد: باید چرخه درمان معتادین به صورت کامل تعریف و اجرا شود و نباید معتاد بهبود یافته را رها کرد بلکه کارهای حمایتی آن تا مدت ها بعد در جامعه ادامه یابد.

وی با تاکید برآنکه در نگهداری موقت معتادین باید طرح هایی داشته باشیم تا توفیقاتی در زمینه پیشگیری به وجود آید و این کار دولت نیست، اظهار کرد: باید در سال آینده جلسات این ستاد کاربردی باشد و کار کاربردی و کارشناسی در کارگروه ها انجام شود و ساختارهای تعریف‌شده عملکرد داشته باشند.

زینی وند تاکید کرد: به سازمان های مردم نهاد میدان دهید. همه سازمان های مردم نهاد طرح های کارشناسی برای امر پیشگیری در اعتیاد ارائه دهند و ما از بهترین طرح ها حمایت خواهیم کرد. بنابراین طرح های نوآورانه توسط  NGOها مطرح و ما به صورت عملیاتی آنها را اجرا می کنیم.

وی تصریح کرد: تعداد مراکز ماده ۱۶ در استان کرمان نسبت به تعداد معتادین متجاهر کم است که درخواست راه اندازی چند مرکز دیگر را داده ایم.

استاندار کرمان با اشاره به اردوگاه ۵۰ هکتاری کبوترخان اظهار کرد: در بحث راه اندازی اردوگاه برآورد هزینه کنید تا از طرق مختلف اعتبار آن را تامین کنیم تا حداقل چند سوله آن راه اندازی شود و در آنجا سرمایه ملی زیادی صرف شده که باید آن را تکمیل و استفاده کنیم لذا تا پایان بهار سال آینده در خصوص این اردوگاه تصمیم گیری کنید. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان های همجوار سنجیده تر اقدامات عملیاتی در زمینه مقابله و پیشگیری انجام می دهند.

برچسب ها : استاندار کرمان:

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.