شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1402/08/09
کدخبر :96025
8
چاپ :

زرند، بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در استان کرمان

زرند بزرگترین تولیدکننده زعفران در استان کرمان است و محصول تولیدی این شهرستان، کیفیتی بسیار بالاتر از انواع مشابه در سطح کشور دارد لذا باید با هدف برندسازی و صادرات این محصول به نام شهرستان زرند.

سیدرضا حسینی نژاد در نشست با اعضای ستاد برگزاری جشنواره زعفران دشتخاک اظهار کرد: زعفران یک محصول استراتژیک است که کشت و برداشت آن طی  سال‌های اخیر در شهرستان زرند رونق یافته و تقاضای خوبی برای این ادویه گرانقیمت در بازارهای جهانی وجود دارد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: زرند بزرگترین تولیدکننده زعفران در استان کرمان است و محصول تولیدی این شهرستان، کیفیتی بسیار بالاتر از انواع مشابه در سطح کشور دارد لذا باید با هدف برندسازی و صادرات این محصول به نام شهرستان زرند، برنامه‌ریزی شود.

فرماندار زرند به تقویت بخش خصوصی برای ورود به برندسازی زعفران شهرستان و معرفی این محصول با روش‌های مختلف، افزایش سطح کیفی و کمی و تصاحب بازار  اشاره کرد و افزود: جشنواره زعفران می‌تواند در رسیدن به این اهداف، نقش مهمی ایفا کند.

وی از لزوم آموزش‌های علمی برای افزایش آگاهی کشاورزان بعنوان راهی موثر برای موفقیت در بازار رقابتی جهان نام برد و گفت: طبق گزارشات، زعفران دشتخاک و سایر مناطق سربنان بیشتر به صورت فله‌ای توسط دلالان خریداری و به مناطق دیگر منتقل می‌شود و از آنجا که مرغوبیت زعفران زرند بسیار بالاست، سودش را سایر مناطق می‌برند که محصول زرند را بنام خودشان وارد بازار جهانی می‌کنند که این موضوع قابل کنترل است، به شرط آن که بحث آموزش و آگاهی بخشی به جامعه هدف جدی گرفته شود.‌

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.