جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1400/01/29
کدخبر :45880
30
چاپ :

رییس علوم پزشکی هفت هزار نفر در کرمان واکسن کرونا دریافت کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون هفت هزار نفر در حوزه تحت پوشش این دانشگاه واکسن کرونا تزریق کرده اند

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون هفت هزار نفر در حوزه تحت پوشش این دانشگاه واکسن کرونا تزریق کرده اند و با ورود ۱۱ هزار و ۴۰۰ واکسن دیگر طی روزهای آینده، حدود ۱۹ هزار نفر در کرمان واکسیناسیون می‌شوند.

 حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمان افزود: واکسن کرونا به کادر بهداشت و درمان، تعدادی از جانبازان، تعدادی از بیماران سرطانی، تعدادی از بیماران خاص و بخشی نیز به خانه سالمندان و پاکبانان اختصاص داده شده و همانگونه که وزارت بهداشت اعلام کرده به افراد مشمول تزریق شده است.

وی تاکید کرد: تزریق واکسن بدون ضابطه در کرمان نداشته ایم و بازرسی استانداری و بازرسی کل کشور در جلسات توزیع واکسن حضور و نظارت دارند و نحوه توزیع و افراد مشمول دریافت واکسن در این استان را وزارتخانه تعیین می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: تاکنون سه مرحله واکسن وارد این استان شده و یک محموله نیز فردا وارد می شود و از عصر فردا یا از صبح دوشنبه به افراد مشمول تزریق می شود.

وی تاکید کرد: در زمینه توزیع واکسن در استان کرمان شفاف عمل می کنیم و ۲ سازمان غیردانشگاهی و کمیته دانشگاهی بر توزیع واکسن بین گروه های اولویت دار نظارت دارند و همیشه در کمیته استانی گزارش نحوه توزیع را ارائه می کنیم.

رشیدی نژاد ادامه داد: سایر دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان به تناسب جمعیت تحت پوشش واکسن دریافت کرده اند و امیدواریم که در محموله جدید واکسن بتوانیم بقیه جمعیت کادر بهداشت و درمان و افرادی که در فاز اول در اولویت دریافت واکسن بودند، تا ۱۵ روز آینده تکمیل شود.

وی با اشاره به شیب تند ابتلا به بیماری کرونا در کشور و کرمان گفت: طی یک شبانه روز در سراسر این استان ۹۶ بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری شده اند و به طور متوسط در شبانه روز حدود ۶۰ تا ۷۰ تخت بیمارستانی توسط بیماران قطعی و محتمل کرونایی اشغال می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد:  ۸۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های استان کرمان بستری هستند و از این تعداد، ۴۵۷ نفر معادل ۶۰ درصد بیماران بستری، تست تشخیصی کرونای آنها مثبت است و متاسفانه درصد مرگ و میر نسبت به قبل در استان بیشتر شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر در بخش های آی سی یو بیمارستان های استان کرمان بستری هستند و متاسفانه در هفته قبل مرگ و میر به نسبت بالا بود و این هشداری بر رعایت پروتکل ها است.

رشیدی نژاد تصریح کرد: اگر شرایط را جدی نگیریم و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنیم، ممکن است با کمبود تخت بیمارستانی روبه رو شویم، که این موضوع مهم در برخی از نقاط کشور رخ داده و امیدواریم که در کرمان اتفاق نیافتد.

برچسب ها : رییس علوم پزشکی

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.