يكشنبه16 ارديبهشت 1403     Sunday, May 5, 2024
1400/01/22
کدخبر :45749
43
چاپ :

رهگیری بیماران مبتلا به کرونا در دستور کار طرح شهید سلیمانی قرار دارد

فرماندار بم گفت: یکی از شیوه نامه‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی رهگیری فرد مبتلا به کرونا و افراد مرتبط با اوست و یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهیم رهگیری کامل بیماران مثبت سرپایی است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، فرماندار بم گفت: یکی از شیوه نامه‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی رهگیری فرد مبتلا به کرونا و افراد مرتبط با اوست و یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهیم رهگیری کامل بیماران مثبت سرپایی است.

هادی شهسوارپور شامگاه شنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان بم ضمن اعلام وضعیت قرمز شهرستان در زمینه اعمال محدودیت‌های جدید افزود: آمار بیماران سرپایی و بستری قطعی و محتمل برای رنگ بندی جدید از طرف وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: تصمیم با وجود شرایط پیش آمده بر قرنطینه شهرهای بم و بروات و مناطق ییلاقی مانند دهبکری، دریجان ،آدوری و سد نسا است. 

رئیس ستاد کرونای شهرستان بم ادامه داد: در زمینه ترددهای بین شهری نیز با ایجاد ایست بازرسی توسط نیروی انتظامی با همکاری نیروهای بسیج در ورودی های بم و بروات از خروج ماشین های بومی جلوگیری خواهد شد همچنین اجازه ورود ماشین غیربومی به این شهرستان داده نخواهد شد.

به گفته شهسوارپور، محدودیت ترددهای درون شهری از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در شهرستان بم پابرجاست.

رئیس ستاد کرونای شهرستان بم تاکیدکرد: از امروز تیم‌های نظارتی برای اجرای اعمال محدودیت ها فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی اظهار داشت: گروه های شغلی ۲ و سه و چهار در این مدت تعطیل و صرفا مشاغل ضروری گروه یک اجازه فعالیت دارند و فعالیت بازارها ،پاساژهای سرپوشیده، دست‌فروشان ،آژانس و مشاور املاک، آرایشگاه های مردانه و زنانه و همچنین مراکز تفریحی ،اقامتی و شهربازی تعطیل است.

شهسوارپور بیان کرد: هرگونه تجمع و آئین مذهبی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین برگزاری مراسمات جشن و عزا ممنوع بوده و همچنین ورود به آرامستان ها صرفا به تعداد محدودی از همراهان متوفی اجازه داده خواهد شد.

فرماندار بم در مورد تردد نیروهای امدادی و کارگران و پرسنل ارگ جدید و دیگر نیروهای خدماتی خاطرنشان شد: طبق هماهنگی انجام شده شماره پلاک های افراد مذکور از طریق ارگان مربوطه به پلیس راهنمایی و و رانندگی اعلام شده تا شامل جریمه نشوند. 

وی تصریح کرد: کارخانه های ارگ جدید تعطیل نیستند و جزو گروه های شغلی یک محسوب می شوند.

شهسوارپور گفت: طبق دستورالعمل ارائه شده در شهرهای قرمز فعالیت مدارس و آموزشگاه‌ها به صورت حضوری ممنوع بوده و دورکاری کارمندان نهادها و ادارات خدمات رسان مانند آب،برق، گاز، نفت و شهرداری به صورت یک دوم و در سایر ادارات دو سوم است.

وی افزود: در راستای مدیریت بیماری هوشمند کرونا ناچار هستیم که در همین چارچوب حرکت کنیم و نمی توانیم سلیقه ای عمل کنیم.

شهرستان بم با وضعیت قرمز در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان کرمان واقع شده است.

برچسب ها : فرماندار بم

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.