جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1400/09/27
کدخبر :60506
27
چاپ :

رقابت در بردسیر با طعم بُزقورمه

بوی غذاها و دسرهای خوشمزه محلی،عطر دمنوش های گیاهی،صدای ظرف های مسی و سفالی همراه با هیاهوی شاد آشپزها،همهمه و شادی خانواده ها و اشتیاق برای رقابتی شادی آفرین و پرانگیزه در مسابقه آشپزی فراگرفته بود.

بعد از مدت ها سوت و کور بودن شهر بخاطر طغیان کرونا، حالا اندک اندک برنامه هایی از این دست و البته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، هوایی تازه در ریه های خسته شهر می دمد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، سازمان فنی و حرفه ای پیرو جلسه شورای فرهنگ عمومی که در آن سخن از ترویج فرهنگ کار، مهارت آموزی و کارآفرینی می رفت با همراهی شهرداری و شورای شهر پیرو برنامه گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و ایجاد نشاط اجتماعی در شهروندان، بانی خیر و برگزار کننده این رقابت ها بودند.

۵۰ شرکت کننده خانم و آقا از سن ۱۶ تا ۵۰ سال در این مسابقه حضور داشتند و برای تهیه غذاهای سنتیِ استان کرمان ازجمله بزقورمه و کشک و بادمجان و آبگوشت قلم همراه با آب روغنو، بلغور و شله زرد رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر داشتند.

رییس مرکز فنی و حرفه ای بردسیر در حاشیه این برنامه به ایرنا گفت: تاکید شورای فرهنگ عمومی بر ترویج فرهنگ کار و مهارت آموزی و نیاز جامعه به کسب مهارت یکی از دلایل برگزاری این مسابقه بود.

حسین عالم زاده افزود: ارج‌ نهادن به هنر آشپزی و زمینه سازی شرکت در مسابقات ملی مهارت (که همه ساله در کشور برگزار می شود) نیز دلیل محکم دیگری برای این حرکت بود. 

وی توضیح داد: مسابقات ملی مهارت زمینه حضور منتخبان در مسابقات بین المللی مهارت است و این مسابقات هر ساله بین کشورهای عضو سازمان جهانی کار برگزار می شود.

عالم زاده گفت: این رقابت های جهانی سال آینده در شانگهای چین برگزار خواهد شد.

شهردار بردسیر نیز گفت: در ترویج فعالیت های مهارت افزایی و کارآفرینی این مسابقه آشپزی با مشارکت شهرداری و مرکز فنی و حرفه ای بردسیر برگزار شد. 

وحید خطیبی افزود: استقبال گسترده شهروندان از این برنامه در مدت اندک جالب توجه بود که خود نشان از ضرورت پرداختن به موضوعات اینچنینی دارد. 

وی توضیح داد: شهرداری بردسیر در چندسال اخیر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی خود را با حمایت شورای اسلامی شهر توسعه چشمگیری داده و برای نشاط و شادابی اجتماعی و ترویج علایق و مهارت های جامعه ارزش فراوانی قائل است.

داوری این رقابت ها بر عهده سرآشپز کشوری سیدعباس مسعودی بود و در پایان خانم ها فاطمه ستوده نژاد با طبخ بزقورمه رتبه اول، فهیمه مستعلی زاده با طبخ کشک و بادمجان رتبه دوم و مهدیه نجفی زاده با طبخ کشک و بادمجان رتبه سوم این رقابت ها را به دست آوردند.

سه تن از شرکت کنندگان آقا و ۴۷ شرکت کننده خانم بودند. این برنامه  در تالار گل های شهر بردسیر برگزار شد.

بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.