جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1401/01/31
کدخبر :64992
57
چاپ :

رفع مشکلات معافیت مالیاتی خودروسازان درچارچوب قانون پیگیری می شود

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان کرمان، ایجاد فضای اعتماد در میان مؤدیان مالیاتی را بر پایه تعامل دوسویه مهم برشمرد.

حمید زینل پور در حاشیه بازدید از کارخانه های خودروسازی کرمان موتور و مدیران خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بدون شک مالیات را باید به عنوان یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین مولفه‌های توسعه پایدار در کشور دانست. 
وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در بخش تولید و در چارچوب قوانین و مقررات در بحث معافیت های مالیاتی که به صورت قانونی به شرکت های خودروسازی تعلق می گیرد راهنمای مؤدیان باشیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان کرمان ادامه داد: با حمایت از تولید در این منطقه نیز توسعه ایجاد خواهد شد و سرمایه گذاری انجام خواهد گرفت همچنین باید کار را برای فعالان اقتصادی تسهیل کنیم تا به حق قانونی خود برسند.

زینل پور تاکیدکرد: مالیات به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت همواره در برنامه‌های توسعه جایگاه ویژه‌ای داشته و اداره امور مالیاتی سازمانی است که باید بودجه دولت را در چارچوب قوانین تامین کند .

وی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی یکسری معافیت های قانونی مخصوص به خود را دارد و یکی از مشکلات کارخانه های خودروسازی معافیت های مربوط به مناطق کمترتوسعه یافته است.

وی ادامه داد: اگر این منطقه جزو مناطق کمترتوسعه یافته تلقی شود خودروسازان می توانند از ۵۰ درصد معافیت مالیات بر حقوق استفاده کنند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان کرمان اظهار داشت: یکسری از تقسیمات کشوری تغییر یافته و اگر در تقسیمات جدید منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید به عنوان منطقه کمترتوسعه یافته تلقی شده باشد می تواند از ۵۰ درصد معافیت مالیاتی بخش حقوق استفاده کنند و همچنین مدت زمان معافیت ها در مناطق کمترتوسعه یافته نیز بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال بر تولید تاکید دارند و اداره امور مالیاتی نیز سعی دارد آنچه به نفع تولید کننده است و قانون نیز اجازه می دهد در آن مسیر حرکت کند .

عمده ترین تولیدات منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید خودرو و قطعات خودرو است و ارگ جدید امروزه به عنوان قطب صنعت خودروسازی کشور مطرح است .

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق استان کرمان قرار دارد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.