جمعه14 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1403/01/25
کدخبر :104773
0
چاپ :

رفسنجان بیش از ۱۵۰ کودک مبتلا به اتیسم دارد

همایش بزرگ پیاده‌روی و نقاشی خیابانی به مناسبت هفته اتیسم در رفسنجان برگزار شد.

مدیرعامل مرکز اتیسم رفسنجان در این مراسم با بیان اینکه این مجموعه از سال ۱۳۹۶ به منظور حمایت از افراد دارای اختلال اتیسم در رفسنجان ایجاد شده، گفت: ما با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهیم و در این راه به شدت نیازمند همراهی خیران هستیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، فاطمه مرادی با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰ کودک مبتلا به اتیسم در رفسنجان، بیان کرد: اتیسم اختلال رشد است که یکسری مشکلات به خصوص در حیطه حسی و حرکتی برای فرد ایجاد می‌کند که در صورت انجام امور آموزشی و توانبخشی برای این دسته از افراد، می‌توان آن‌ها را به زندگی عادی برگرداند.

فرماندار رفسنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: خانواده‌ها باید حساسیت بیشتری نسبت به رفتار و اخلاق کودکان اتیسمی داشته باشند.

حسین رضایی آگاه‌سازی در سطح جامعه با کمک و مساعدت رسانه‌ها و نهادهای عمومی را لازمه کاهش تعداد مبتلایان به اتیسم دانست و ادامه داد: البته در این زمینه به شدت نیازمند کمک‌های خیران و نهادهای مردمی هستیم.

همزمان با این همایش، نمایشگاه نقاشی آثار بچه‌های اتیسم رفسنجان برگزار شد

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.