جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1400/07/12
کدخبر :57508
52
چاپ :

رسانه‌ها می‌توانند به اصلاح حکمرانی کمک کنند

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به نقش رسانه در اصلاح حکمرانی‌ در جامعه گفت: «آن‌ها با کم آسیب کردن تبعات جراحی‌های اقتصادی، می‌توانند با مطالبه‌گری از مسئولان ایفای نقش کنند».

طبیب‌زاده موضوعات مهم استان را کمبود آب، انرژی و شرکت‌های دانش بنیان دانست و از رسانه‌ها خواست تا با دسته‌بندی این موضوعات بر اساس میزان تاثیر آن‌ها بر سهولت در ایجاد همراهی، سهولت در ایجاد مطالبات و همچنین تاثیری که بر اقتصاد استان دارند، این موارد را پیگیری کنند.وی تاکید کرد کسانی که در صدر مسئولیت استان قرار دارند باید رسانه‌ها را به عنوان یک ابزار توسعه‌ تقویت کنند، زیرا رسانه‌ی قدرتمند و قاطع می‌تواند یکی از عوامل توسعه باشد.

بزرگ‌ترین شبکۀ رانت کشور در انرژی صورت گرفته است

به گزارش دل عالم به نقل از  فردای کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده با حضور در دفتر پایگاه خبری «فردای کرمان» و هفته‌نامه «استقامت» بیان کرد: «اعتقاد قلبی دارم که رسانه‌ها می‌توانند به اصلاح حکمرانی بپردازند، ما در بخش‌های مختلف نه تنها حکمرانی خوب نداریم که حکمرانی بد داریم».

وی ادامه داد: «ابتدایی‌ترین موضوعات در ساده‌ترین بخش اقتصاد کشور یعنی کشاورزی، که همیشه در طول تاریخ بوده در حال حاضر در کشت، برداشت، آب، فراوری و صادرات مشکل دارد و رسانه می‌تواند به تک‌تک این‌ها بپردازد».

رئیس اتاق کرمان با بیان این‌که ما باید به کمک رسانه به اصلاح حکمرانی‌ها در هر حوزه بپردازیم، یادآور شد: «اخیرا ما اندیشکده‌هایی تاسیس کردیم و در حال مذاکره با افراد صاحب‌نظر هستیم و گاهی قرارداد می‌بندیم که بیایند و بد حکمرانی‌ها را در زمینه‌ی آب و انرژی اعلام کنند تا بدانیم چه سیاست‌هایی در حوزه‌ی انرژی اتخاذ کردیم که امروزه بزرگ‌ترین شبکه‌ی رانت و فساد کشور در انرژی صورت گرفته است. یک رانت رسمی که تمام کشور گرفتار آن است».

وی با اشاره به این‌که این رانت 86 میلیارد دلار است، گفت: «این عدد حتما یکسری مجموعه‌ها را تامین می‌کند و هر کس سعی می‌کند در هر جای این مجموعه قرار دارد آن را حفظ کند؛ به عنوان مثال در مجلس تصویب می‌شود که قیر ارزان ارائه شود یا مدارس می‌گویند انرژی ما مجانی شود».

طبیب‌زاده اظهار کرد: «رسانه می‌تواند این را به عنوان یک مطالبه‌ی عمومی و این‌که ما داریم ذخایر بین‌نسلی را مصرف می‌کنیم پیگیری کند و تاکید کند که لازم است این کار اصلاح شود و باید مردم را قانع کند که لازم است در بعضی جاها یک جراحی انجام شود».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.