جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1400/07/28
کدخبر :58162
22
چاپ :

راه یابی شهرستان منوجان به مرحله نیمه نهایی برنامه انتخاب پایتخت کتاب ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از راهیابی شهرستان منوجان به مرحله نیمه نهایی هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران خبر داد.

 حسین اسحاقی"  با ابراز خرسندی از این رویداد فرهنگی در جنوب کرمان گفت: در برنامه‌ های هر شهر در زمینه ترویج کتابخوانی که با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی غنی سازی اوقات فراغت را در ایام کرونا مورد تاکید قرارداد وافزود: با توجه به شرایط کرونایی کشور و محدودیت های به وجود آمده، باید توجه و تأکید به طراحی و اجرای فعالیت در فضای مجازی برای غنی کردن اوقات فراغت مردم را به عنوان یکی از شاخصه‌های برنامه مدنظر قرار گرفت.

اسحاقی داوری برنامه معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران را در سه مرحله براساس شاخص‌های همچون بهره‌گیری از مشارکت و ایجاد همگرایی میان نهادها و سازمان‌های دولتی عنوان کرد و گفت: استفاده از مشارکت همگرایانه صنایع محلی، سازمان‌های خصوصی و مردم‌نهاد، بهره‌گیری از مشارکت همه اجزای نشر، توجه به طیف وسیعی از مخاطبان، وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اولیه برای فعال شدن در حوزه ترویج کتاب‌خوانی، کیفیت ارائه و رعایت اصول برنامه‌نویسی در نگارش طرح‌ها و برنامه، تناسب با نیازهای محلی، ارزش‌های دینی و ملی، خلاقیت، ابتکار و نوآوری، قابلیت و ضمانت اجرا و برخی دیگر از شاخص‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه داوران در این مرحله از میان شهرهای شرکت کننده ۳۶ شهر را به‌عنوان شهرهای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب و به دبیرخانه معرفی کردند، افزود: شهرستان منوجان نیز یکی از شهرهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران انتخاب شدند.

مدیرکل ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه داوری مرحله نیمه‌نهایی و نهایی این رویداد در مهرماه امسال برگزار می شود، گفت: در داوری مرحله نیمه‌ نهایی پنج شهر انتخاب خواهند شد و به مرحله نهایی راه خواهند یافت و در مرحله نهایی یک شهر به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران و چهار شهر به عنوان شهرهای خلاق کتاب‌خوانی ایران از سوی داوران مرحله نهایی این برنامه انتخاب می شوند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.