يكشنبه16 ارديبهشت 1403     Sunday, May 5, 2024
1400/05/17
کدخبر :53245
35
چاپ :

رئیس کل دادگستری کرمان جنبه مردمی رسانه‌ها در دولت جدید ارتقا یابد

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ارتباط و همکاری مناسبی بین دادگستری و رسانه ها برقرار است گفت: در شرایط فعالیت دولت جدید توقع و انتظار از رسانه ها که بُعد مردمی آنها بیشتر تقویت شود.

یدالله موحد در دیدار با رئیس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان در محل این رسانه به مناسبت روز خبرنگار افزود: چشم انداز نزدیک این است که وجهه مردمی رسانه ها بیشتر تقویت شود و بیش از گذشته به بطن مردم بروند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا, ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و روز خبرنگار اظهارداشت: دادگستری کل استان کرمان تعامل خوب و سازنده ای را با اصحاب رسانه توانسته است برقرار کند.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با تاکید بر اینکه رسانه ها باید آیینه تمام‌نمای درخواست های مردم باشند عنوان کرد: مردم علاقه مند هستند خواسته ها، مطالبات و انتظارات خود را در رسانه ببینند و این به معنای تحقق رسانه های مردمی است؛ در این راستا باید توجه داشت که رسانه باید به صورت دو سویه هم اطلاع رسانی را انجام دهد و هم انعکاس درخواست ها و مطالبات مخاطبان خود را محقق سازد.

امانتداری 

موحد ضمن بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی در امانتداری، سرعت و صحت اخبار جایگاه قابل قبولی در حوزه انتشار اخبار دارد،  ادامه داد: جنبه مردمی  در گذشته نیز وجود داشته و انتظار می رود که در دوره جدید این رویکرد تقویت شود و ارتقا یابد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت عظیمی در قالب جشنواره ابتکاری "رسانه و عدالت" در دادگستری استان کرمان فراهم شده اما برگزاری مستمر آن تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفت تاکید کرد: معاونت وقت فرهنگی قوه قضاییه بر تسری این جشنواره در کشور تاکید داشت و مترصد آن هستیم با ایجاد فضای مناسب، زمینه برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان فراهم شود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با تاکید بر توانمندسازی مربوط به بهره گیری از ابزارهای نوین ارتباطی و رسانه ای، دانایی و توانایی را دو شرط اصلی اقتدار ملی هر کشور برشمرد و گفت: یکی دیگر از ارکان اساسی اقتدار هر کشور، اطلاع رسانی است و در این راستا باید توجه داشت که جبهه فرهنگی و اطلاع رسانی با گستردگی بی نظیر خود محدودیت خاصی ندارد و ذهن هر یک از افراد جامعه میدان حرکت های رسانه ای است؛ از این جهت گستره بسیار وسیعی را شامل می شود.
موحد با اشاره به این مطلب که ابزارهای نوین اطلاع رسانی بسرعت در حال جایگزینی هستند، تاکید کرد: در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات اگر کشوری نتواند در این زمینه رشد و پیشرفت مناسب را داشته باشد، به کشوری عقب مانده تبدیل می شود که در عرصه بین المللی درجا زده است.
وی بیان کرد: هر جامعه ای برای استفاده حداکثری از ظرفیت های رسانه ای و مبتنی بر فناوری های روز باید نخبگان خود را بشناسد، جذب کند و به روز باشد و روزانه خود را با فناوری ها، شیوه ها و سبک های اطلاع رسانی همراه کند.
داود میاندهی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مجموعه ایرنا در کنار فعالیت های خبری و اطلاع رسانی خود را کنار دستگاه های اجرایی نیز می داند تاکید کرد: آمادگی داریم در تعامل با مجموعه قضایی استان برای تدوین بسته های رسانه ای، چگونگی تدوین فرآیندهای تولید محتوا و انتشار آنها برنامه ریزی و اقدام لازم را داشته باشیم.
وی بر ضرورت داشتن پیوست رسانه ای در همه امور جاری تاکید و بیان کرد: پرورش نیروی انسانی نخبه و خلاق در حوزه رسانه بسیار اهمیت دارد.

میاندهی اظهارداشت: نگاه بلند و تخصصی به حوزه رسانه و حمایت و پشتیبانی همه جانبه از آن موجب می شود که بسیاری از هزینه ها بویژه هزینه های نرم افزاری در مواجهه با افکارعمومی در کشور کاهش یابد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.