جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1400/07/27
کدخبر :58147
15
چاپ :

رئیس شورای کرمان رسانه‌ها کمک کنند به انحراف نرویم

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در تشریح برنامه های پیش روی این نهاد مدیریت شهری تاکید کرد: مُصر هستیم که اموال خود را در اختیار نهادهای نظارتی قرار دهیم و رسانه ها نیز کمک کنند که به انحراف نرویم.

علیرضا نادری  در نشست خبری برنامه های این شورا بر ضرورت شفاف سازی در امور و خدمات رسانی به شهروندان با توسعه فرآیندهای الکترونیک تاکید و بیان کرد: عمده مردم با شهرداری سر و کار پیدا می‌کنند، سیستم مدیریت شهری باید شفاف سازی شود و انتظار جدی داریم که به این مساله برسیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، باید به‌مرحله ای برسیم که مردم شهرداری را نبینند اما مشکلات آنان رفع شود که در این مسیر بایستی موانع را از سر راه مردم برداریم، همچنین باید حوزه تحول شهر کرمان باید تکانی بخورد. 

نادری اضافه کرد: شهردار کرمان را امانتدار خود می دانیم و شهر را برای حفظ و مدیریت شهری به او به عنوان امانت می سپاریم‌ و از او امانت داری را با تمامی ابعاد می‌خواهیم.

وی در ادامه بر ضرورت کادرسازی در حوزه مدیریتی تاکید و بیان کرد: بحث نیرو و مدیرسازی بسیار مهم است زیرا اکنون با بحران‌ مدیریتی روبه رو هستیم و حتی برای ارکان کشور با کمبود نیرو مواجهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: همچنین باید به سمت مدیر ساختن برویم؛ برای شهرداری مجبور شدیم از جای دیگر شهردار انتخاب کنیم، انسان های توانمند کمی در کرمان حضور دارند، حتی در شهرداری تعداد زیادی مدیر نیاز داریم که مساله مهمی است و از شهردار کرمان انتظار داریم این فرایند را پیگیری کند.

شهر باید بوی حاج قاسم بدهد

نادری در ادامه بر ضرورت انجام فعالیت ها مرتبط با حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد و افزود: این شهر باید بوی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بدهد و تلاش‌های ۴۰ ساله این شهید والامقام در شهر کرمان نمود یابد.

وی با بیان اینکه امروز شهر کرمان نسبت به ۲ سال قبل متفاوت است و انتظار از این شهر، این است که پایتخت جهان مقاومت باشد اظهار داشت: شهرداری بخوبی می تواند این برنامه را انجام دهد و از شهردار کرمان هم انتظار داریم که محدودیت ها رفع و منابع در این زمینه بهینه شود؛ شهر باید رنگ و بوی مقاومت به خود بگیرد، کرمان باید با تمامی ابعاد به شهری درخور حاج قاسم تبدیل شود.

شورای شهر مردم هستیم

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: ما شورای شهر مردم هستیم در عین همکاری با شهرداری وظیفه نظارتی خود را داریم.

محمدرضا کمساری افزود: چند چالش اساسی طی ۲ ماهه گذشته در شهر کرمان داشتیم از جمله اینکه زمین دهه ۷۰ شهرداری تعیین تکلیف نشده بود و امروز با طلبکاری روبه رو بودیم که هرلحظه می توانست حساب شهرداری را ببندد یا از حساب پول برداشت کند و این موضوع اکنون در حال رفع شدن است.

وی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف پروژه پیاده راه سازی خیابان تجلی چالش دیگر کرمان بود تصریح کرد: این پروژه باید یک ماه و نیم پیش افتتاح می شد و عقب افتادن آن باعث نارضایتی مردم شده بود که خوشبختانه تعیین تکلیف شده و در پروژه شهدای خلبان کرمان نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان ابراز داشت: جا دارد به صورت ویژه از تلاش های محسن پوراسماعیلی در سمت سرپرست شهرداری کرمان قدردانی کنیم زیرا بدون کوچکترین بی انگیزگی تمام وقت تلاش کرد و چند کار زیربنایی در کرمان نیز انجام داد.

حکم سعید شعرباف تبریزی اهل مشهد که ششم شهریورماه امسال به عنوان شهردار کرمان انتخاب شد در ۲۴ مهرماه جاری توسط وزیر کشور تایید و منصوب شد.

ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان درحالی فعالیت خود را شروع کردند که سیدمهران عالم زاده شهردار منتخب دوره قبل پیش از آغاز فعالیت دوره ششم شورا، استعفا کرده بود و اعضای شورای کرمان محسن پوراسماعیلی از مدیران باسابقه شهرداری را به عنوان سرپرست شهرداری برگزیده بودند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.